Hästtransport...

Malin övningskörde... och det gick bra till slut ;) Hon fick ratta oss till U-V med mig bredvid och med Oscar i baksätet. Vi styrde kosan mot Hööks för skylten "Hästtransport" för 49kr, som jag tyckte var ett riktigt "kap"... Det visar sig sedan att jag varit aningen slarvig med att läsa rubriken på produkten... Just det ... det stod ju "dekal"... Lite väl "sladdrigt" i min smak (klisterdekal). Jag vill ju ha en rejälare plastskylt. Det blir snyggare än att försöka få ett 90x20cm stort klistermärke att sitta snyggt, utan bubblor och dessutom sitta rakt. Sprang in på Horze och hittade precis det jag ville ha (90x20cm) dock för 142kr men det var det helt klart värt.
Så i det stora hela gick min gigantiska storshopping utmärkt. För det blev ingenting mer. Vi åkte hem. Tänk att jag inte behövde köpa några hästgrejor när jag var i 2 hästbutiker :O

Skulle städa i stallet, men med det blev det nästan ingenting. Tillbringade 4 timmar till att Fika (=nice) med Vonne och Elin, rycka manen på Gulle och Didden, skruva ner lite skyltar.

Ladusvalans ungar växer så det knakar, vips står det inte på förran boet är tomt. Hösten närmar sig. Kvällspromenaden med hundarna gick i mörkrets tecken, lite underligt, att jag först idag egentligen reflekterade över att det är mitten av augusti. Snart står man där, mitt i årets absolut mest tråkia månad och undrar över vart sommaren tog vägen, bara för att man inte klarar av att njuta nu... Nog med natt-depp... Ska upp med tuppen (och Elin) för att fodra och släppa ut hästar i morgonbitti. Nattis!


Kommentarer
Postat av: Daniel

åh vill komma me!



Aldrig ridit en häst!

2010-08-13 @ 09:28:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Eva

Gud så trevligt det där lät; fika i 4 timmar! :-)

Ha en skön helg!

Kram,

Eva

2010-08-14 @ 10:36:18
URL: http://ennydag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0