Fjärde advent

Idag var det sovmorgon. Sov ända till 8.30 och kände mig utvilad.. snustorr i munnen som om jag skulle ha snarkat hela natten ? ;O... men som sagt utvilad, vilket är syftet med att sova ...

Jag har gjort köttbullar idag... små o jättegoda blev de... Bakade havreflarn som blev jättestora och, enligt hörsägen, goda. 
Som en sann tomtemor i mat o baktagen... och lika vacker...






Jag hann lagom städa undan så kommer Elin hem, hungrig med munnen vidöppen, likt en fågelunge som vill ha mat. Slet fram köttfärsen igen och gjorde pannbiff till lunch som jag kokade spagetti till. SEDAN fick jag åka till stallet. Elin är sjuk så även idag fick jag åka ensam

Nu har Varre fått vila en vecka... Jag har saknat den där sista viljan att sätta mig i sadeln i snöstorm. Jag vet ju att jag är nöjd då jag väl sitter i sadeln och efteråt men jag har verkligen inte haft lust... Det är så mycket annat som tränger sig på.
Hur har Ni det med shoppandet av julklappar?
Jag har bara handlat några enstaka = långt ifrån färdig...

Någon egen önskelista har jag inte hunnit tänka på...
Men jag borde nog skriva upp...
 
♦ Stallmössa
♦ Nya ridvantar (fryser som en hund utan päls i ejendalarna)
♦ Eyeliner svart (den jag hade till för en vecka sedan har nu torkat ihop)

Sedan har vi ju allt sånt där tråkigt men direkt nödvändigt...
som tex...

♦ Ring av guld och diamanter :) Skulle gärna designa den själv... Jag har ett par idéer som jag skulle vilja testa...

Men mest av allt önskar jag bara lugn och ro.



Blev det här en för svår önskelista Tomten?




Kommentarer
Postat av: Sara L

Jag är helt klar, ska lägga in ströming imorgon sen är jag helt klar!

2010-12-20 @ 15:24:50
Postat av: Anna

Okej... nu ska jag genast ta tag i min inläggning av sill...Får dåligt samvete när jag läser om köttbullar och havreflarn...

2010-12-20 @ 18:23:38
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html
Postat av: Vonne

En önskelista kan aldrig bli för lång...

2010-12-20 @ 21:03:19
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0