onsdag och stalledig

Skulle ju julpynta lite, men det hände aldrig :O På morgonen på väg till jobbet började jag att läsa en bok och den fortsatte jag med då jag kom hem. Inte 17 gjorde jag jultrevligt hemma inte.

Gårdagen mail, bor i den mentala papperskorgen nu... Jag hoppas verkligen att det kan stanna där, annars kommer jag att bli tvungen recycla det och berätta vad jag verkligen tycker om hennes strövisa tillvaro och helt galna förmåga att göra folk upprörda (det är inte bara jag som reagerat).
Men jag väljer att ignorera och hoppas att det fungerar och jag hoppas att jag kan fortsätta att ignorera och ignorera.

Nu är jag snart på väg till lilla kontoret igen. Det känns riktigt bra att jobba igen. 75% känns så himla lyxigt! Jag hinner jobba mina 6 timmar OCH ändå vara i stallet för att ta in hästarna i vettig tid och på mornarna, vid utsläpp, behöver jag inte stressa. Fick frågan om jag skulle vilja gå in som ekonomichef på en reklambyrå. Visst lockade mig tanken (och lönen naturligtvis), jag övervägde det i två dagar. Men så kom jag att tänka på mina 75% och som jag trivs med, tiden som jag valt för att jag ska hinna med min fritid. Jag har det bra just nu, jag mår bra, så varför ska jag ge mig in i eldhavet igen?... så jag svarade faktiskt "nej tack"... Jag känner att jag inte är mogen, inte  riktigt än... Men snart kanske?


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad var det för "god bok" som fångade dig så??



Det är ju bra om den mentala papperskorgen funkar över jul iaf...



Och jag håller med, 75% är rätt lagom att jobba om man klarar sig på lönen.



2010-12-09 @ 09:16:42
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ja det var nog ett klokt beslut,som Du säger om framtiden vet man inget. Ha´de´bra,kram.

2010-12-09 @ 16:19:44
URL: http://frusundstroms blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0