Tisdagsträning 2febr

Börjar bli lite fattiga rubriker nu :)

Igår var det Rebeccaträning igen... Elin ville så gärna rida lektion och då hon inte gjort det på väldigt länge så höll jag med om att det faktiskt var hennes tur. Jag hade förståss önskat att jag fått rida lektion idag (onsdag) istället, men Rebecca var upptagen på annat håll och hon kunde inte säga hur lång tid det skulle ta. Jag får vackert vänta till nästa vecka. Då måste jag få rida, helst både tisdag OCH onsdag, men det är ont om tider så jag får se vad hon säger om det.

Elin och Gulliver var iaf riktigt duktiga. Hade kameran med mig, men jag blev så fokuserad på hennes ridning att jag helt glömde av att filma något... Typiskt! Har en kort, kort videosnutt precis innan lektionen tog slut.
Det blev lite skänkelvikningar och förvänd galopp i serpentinbågar. Elin var så taggad på att visa galoppbyten som hon tragglat sedan hon sist red för Rebecca, men det blev det inget av. Problemet med de förvända galopperna är att få dem stabila då pållen numer gärna byter galopp då bågen byter håll. Men det är bara för Elin att kämpa vidare :)

Gården håller på med en omfattande fasadrenovering av stallet och har iom det har de fått göra lite markförstärkningar där vi parkerar våra trailers. Men precis framför vår trailer har de skapat ett gigantiskt gupp, naturligtvis med högsta punkt vid handsken. Jag fick dra trailern för hand så den kom så snett att jag kunde backa emot den. Det var riktigt slitigt med den snövall som dessutom skapats sedan vi sist var ute och åkte.
  Upptäckte att det är ett brått i elkabeln på trailern. Lagade den temporärt med lite gaffatejp och fick bort blinkningarna. Men jag behöver göra en mer omfattande lagning. Undrar om jag ensam kan fixa det???

Ingen ridning för mig. Jag enbart med som "BoB" (Bär och Betalar) ;)
Fixa och dona med allt som vanligt och kvällsfodrade istället för Sandra. Hemma-hemma var vi ca 20.30...





Kommentarer
Postat av: Gun-Britt Svensson

Hej! Va bra att ni hjälper morsan med bloggen så föra kan dagbok under resan. Många kramar från Gun-Britt & Leif

2010-02-06 @ 18:44:43
Postat av: Gun-Britt Svensson

Nu syns det att bev vin till maten lite skrivfel i förra inlägget sorry. Moster

2010-02-06 @ 18:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0