Världens längsta dag???

ÅåHh -HujUhhh.... Grymt trött... Har gnuggat geniknölarna och försökt reda ut vår lagerdiff tillsammans med en IT-revisor... Det tar rätt hårt på koncentration och orken trots att man bara sitter still... Vi gav upp kl 19.30 och då hade vi suttit sedan kl13.30 med uppehåll för kaffe kl 16.

Jag vill verkligen inte jobba kvar till nästa inventering...Den får de f-n sköta om själva. De som mest förespråkar ordning och reda i lagerreskontran är de som minst förstår vad det rör sig om och de är också de som fullständigt skiter i allt de säger att alla andra ska rätta sig efter. Rätt märkligt med tanke på att de är de som äger den lilla butiken. Men det kan jag säga ... Vore det inte för att personalen hejdade alla impulsinköpen och förespråkar att det är BRA att vi säljer slut på varor, så skulle vi bygga lager så in i bengen och ingen ha ett jobb kvar eftersom det inte skulle finnas utrymme att betala ut lönerna. Om jag säger att vi har ett lager på ca 7 miljoner kr och om man leker med tanken att man ska omsätta sitt lager 6 gånger ( en generell beräkningsregel) så skulle det innebära att vi BORDE ha en omsättning på 42 miljoner kronor... Jag kan säga att under fg år (så omsatte vi inte ens hälften av detta... Men vi drunknar i varor... inte så konstigt att kassan är rätt skral...
Att sedan den ena av Knoll och Tott, B1 eller B2 (vad jag nu ska kalla dem) envist hävdar att det absolut INTE går att ha missat att inventera varor för 1,5- 1,7 miljoner... När IT-revisorn och jag påtagligt kan VISA att artiklar som vid inventering satts till "0" faktiskt har försålts efter inventeringen, vilket innebär att man i lagerreskontran plockar ut varor som inte finns registrerade... Jag blir så frustrerad av Knoll(?), Tott(?)'s svammel att jag slutar att lyssnar på vad han har att säga... Inte min bästa egenskap, jag vet...  Nog om detta skitjobb med inventeringsfelen, men omkring detta har dagen kretsat och jag har inte fått rida, jag har inte ens fått vara i stallet och nu har jag stallabstinens trots att jag är så vansinnigt trött. Jag får råda bot på det imorgon :)
Nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0