Lördagkväll 23 januari


Idag fick jag iaf en hygglig sovmorgon. Ingen telefon som ringt, inget SMS hur försäljningen varit första readagen. Skönt! Fastän jag har inte riktigt kunnat slappna av.

Uppe i stallet omkring 15-tiden och red med Em på ridvolten. Fick jobba för att få Buset loss idag. Men så har jag inte tragglat just någonting sedan lektionen i tisdags.
Just det ja...
Jag anmälde mig och Varre till Södertälje. Vår första lokala tävling. Min första någonsin, vet inte riktigt hur det är med Varre :) Men det blir en LB:2 som går på lång bana. Så mina mål är bara att komma dit, minnas alla vägarna och ge fan i att kräkas :)
Ännu så länge är det bara 19 ekipage anmälda till den klass som jag ska rida. Men det lär väl bli fler gissar jag. Kanske risk för bortlottning?
Det känns faktiskt rätt spännande och roligt att ha ett mål att träna till. Det finurliga med dressyr är att man alltid kan tävla mot sig själv. Sätta upp egna mål och jobba efter dem. Mitt mål är att jag efter denna tävlingstermin ska kunna rida en LB med godkända procent (minst 60%). Det kommer inte att bli lätt. Men kan jag bara få fart OCH kontroll i traven så kan vi klara det. Här ska det iaf tragglas program och lydnad och arbeta bort riskerna för missförstånd. Jag måste bli tydligare i mina hjälper och det ska jag jobba stenhårt med.


Kommentarer
Postat av: Vonne

Tack!:)

2010-01-25 @ 14:08:28
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0