Starkare...

... Känns som en gammal schlagerfestivallåtstitel :) Måste googla det vid tillfälle... Men faktum är att jag känner mig starkare än någonsin. Vad det beror på kan jag bara ana. Kan det vara att jag äntligen bestämt mig för vad jag egentligen vill, eller rättare sagt INTE vill?
Kan det vara våren som börjar att anas om så bara det minsta? jag känner att ljuset gör mig gott. Trots att det idag var -8 då jag traskade ut med hundarna och att Raoul åkte till Finland och kommer hem på torsd kväll så var jag på gott humör. Jag var vaken då Raoul åkte  (05.30) och faktiskt ganska pigg. Jag verkar vara inne i ett flow, så det är bara att hänga med. Just nu finns det ingenting som kan få mig trött. Om vi bortser från soffan och TVn då förståss. Det är någonting magiskt med dessa ting. Det går inte att sitta i soffan, eller, jag kan inte sitta i soffan och ha TVn på. Än mindre går det att ligga i soffan och inte dra filten över sig, då är liksom kört för min del. Innan jag vet ordet av sover jag. Varför har jag detta upprepade mönster för mig varenda kväll om jag vet att jag iaf kommer att somna? varför stupar jag inte direkt i säng? Det är kanske inte tingen som är märkliga, det är nog jag.

Igår skulle jag ha varit på Solvalla på en föreläsning om "Framgångsrik Tävlingsryttare - det lönar sig att göra rätt". En gratisföreläsning som jag kom på att jag missat då jag stod gjorde hö till hästarna. Klockan var då redan "försent" och jag förbannande mitt minne. 

Föreläsare

LARS ROEPSTORFF - veterinär och forskare vid SLU med hästens rörelsemekanik som specialområde.

ELISABET LUNDHOLM - tidigare förbundskapten för svensk dressyr under tio år. Dressyrcoach för svenska fälttävlanslandslaget, Vice ordförande i internationella dressyrkommittén. Arbetar med ledarutveckling inom Svenska Ridsportförbundet.

TOMAS TORGERSEN - har varit sportchef för Svenska Ridsportföbundet under fem år med ansvar för svensk bredd- och elitsport. Tränare och fd tävlingsryttare. Tävlingsledare Göteborg Horse Show.

De hade säkert jättemycket matnyttigt att tillföra.
Så ta chansen om den dyker upp, det finns 5 tillfällen kvar :)

Roadshow på sex platser

  • Stockholm 15 mars - Solvalla - Anmäl här
  • Göteborg & Bohuslän 22 mars - Stenungsbaden, Stenungsund - Hemsida
  • Skåne  6 april - Backagården Kurs- och konferenscenter, Höör - Anmäl här
  • Västerbotten  19 april - Umeå Folkets Hus, Umeå - Anmäl här
  • Jämtland  20 april - Best Western Hotel, Gamla Teatern, Östersund - anmäl till [email protected]
  • Småland  26 april - Tenhults Naturbruksgymnasium, Tenhult - Anmäl här (pdf)

TID 18.00-.21.30 cirka. Fika i pausen.    

KOSTNAD Kvällen är kostnadsfri!

(läs mer på svenska ridsportsförbundets hemsida där jag hämtat denna info http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2010/02/FRAMGANGSRIKTAVLINGSRYTTARE-detlonarsigattgoraratt/)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0