26 maj 2010

Onsdag idag och träning för Rebecca kl 16. Det ser jag fram emot:)

All min planering har gått åt pipsvängen kan jag säga.

I helgen åker vi INTE till Enköping och tävlar. Tycker inte att det känns som någon idé om GulleBulle inte är tillräckligt förberedd. Det är ju faktiskt inte bara att åka på tävling om han inte hoppas mellan tävlingarna. Inte så konstigt om han vägrar ut sig på tävling. I mina ögon är han inte i tävlingskondition, det vill till att Elin förstår det bara. Men det är inte så lätt att få ihop det alla gånger med träningar, fastän att jag är hemma fn.
Upplands-Bro 6 juni kan jag bara tvärglömma. Anmälningstiden gick ut den 21/5, vilket är väldigt långt innan tävlingsstart.  Nu börjar det på att bli lite skralt för häst och ponnytävlingar i både hoppning och dressyr. Sommaren närmar sig med stormsteg, vilket är väldigt trevligt men det är lite märkligt att tävlingarna tunnas ut under sommaren eftersom det alltid är sånt tryck av anmälningar till varenda tävling i hela Storstockholm. Många hästar, många klubbar men förhållandevis få tävlingar. Alltid samma folk på alla tävlingar...
 Nåja... Har ändå lyckats med att klämma in en anmälan till Botkyrka den 19juni... Ja, jag vet att jag bor på fel sida av Stockholm just denna dag. Det är visst ett StOOOrt bröllop denna dag.

och sedan har vi följetången... tadaaa!... -Min trailer! Skulle ju fixa den lite innan besiktningen. Jag minns inte om jag skrev något om det tidigare, men jag jag har något av ett glapp i höger lyse och detta skulle åtgärdas innan besiktning (bokade tiden den 4maj). Skruvarna är fastrostade, så det går extremt långsamt med denna del kan jag säga. Men vaddå... Jag ska ju bara besikta den i morgon (27/5) kl 15.10 i Märsta...
Jag tyckte att vi skulle smascha baklyset och sätta ditt ett nytt, men det var ju onödigt. Istället har nu Raoul fått lägga ut 4000kr på två nya framdäck, då en sprängsten, efter senaste resan upp till stallet, skar sönder höger fram. Gissa om han var ilsken? Funderar på att göra detta på "mitt" sätt... men jag brukar inte vara så bra på att laga - bara att ha sönder.. Så vad gör jag? jo, jag väntar och väntar på att det ska hända någonting...
Tyvärr börjar jag bli aningens stressad över att vi inte fixar detta och att trailern inte går igenom besiktningen.

Jag ska väl inte beklaga mig som jag gör. Han brukar ju fixa grejorna han säger att han ska fixa men det brukar alltid vara fem i tolv.

Nu ska jag trä på mig lite kläder och ta en prommis med hundarna i solskenet. Raoul åker på möte och är hemma vid lunchtid och sedan ska vi fixa bakljuset innan jag åker på träninngen kl 15...



Kommentarer
Postat av: Eva

Men oj, ska du ta dig förbi stan den 19:e!? :-o Mitt under bröllopet! Kolla då om du kan ta någon alternativ väg. Via Ekerö/Slagsta kanske?

Och så påminde du mig om en sak nu; att jag måste fixa min bil innan sommaren. Måste byta olja och oljefilter. Suck! Har inte råd, men... det är nog bara att ringa och boka tid i morgon.



Sv: Ja, det var nog något nervstick du kände. Så ta det lugnt du :-)

Nä min ex är absolut inte inne på det där med spöken. Han har tidigare skrattat åt mig när jag intresserat mig för alternativ medicin, så jag kommer INTE prata spöken med honom. Fast vem vet; han kanske märker av saker och ting fast han inget säger. Dottern har bara berättat att han känt av det där pirret på huvet, men att han inte vet varför man känner så. Det viktiga är att de får rensat där så de kan må bra. För faktum är att maken inte mått så bra sedan de flyttade dit (till hans nya sambo). Han har fått flera hälsoproblem. Och dottern är inte heller lika pigg och glad som hon var innan. Men, det kan ju bero på åldern också. Det är svårt att veta.

Fast jag vet också hur negativt jag påverkades av att bo i den där spöklägenheten som jag hade förut. Jag vantrivdes, kände mig iakttagen, blev deprimerad och faktiskt nästan lite självmordsbenägen. Men allt vände så fort jag kom därifrån. Så man undrar ju hur många människor här i stan har det lika dant...



Oj, lång kommentar det här :-) Men ha det bra nu, så hörs vi! (Blir alltid lika glad när du kikar in.)



Kram,

Eva

2010-05-26 @ 19:37:19
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Anna

Å det är så svårt att få tid till att träna och dessutom tävla. Man vill så mycket, så mycket och åter igen - så mycket...

2010-05-27 @ 00:21:07
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0