hoppelihopp...

Jag har varit så sugen att ta fram bommar och "hoppa" ett tag nu. Feg är jag ju naturligtvis fortfarande. Det är rätt länge sedan jag for över de gigantiska höjderna på 70cm.

Emellie och Elin var med upp till ridvolten. Vi tog fram en "sockerbit" (på mellanhöjden ca 40cm) med en galoppbom framför och en bakom på böjt spår, så vi kunde rida från båda hållen och på olika avstånd. Elin ställde  fram ett smalhinder med en höjd på 65-70cm...
Varre gick som en klocka, jag fick lite tips och stöd av Emellie över bommarna och sedan beslutade jag mig för att hoppa det smala, HÖGA hindret som avslutning, och jag vågade!!!  Två gånger dessutom :) Helt otroligt vad jag ändå har börjat våga lita på att VI klarar det tillsammans. Det var så roligt och Varre var fin, samarbetsvillig och positiv.
Vi var båda väldigt svettiga efter denna avancerade ridning på ridbanan och vi har nog båda lite träningsvärk idag... Jag känner iaf av att jag gjorde någonting annorlunda igår.

Jag måste fortsätta med detta roliga, det får inte gå så länge mellan gångerna och det behöver inte vara svårare än så här, det ska ju som sagt vara skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0