Torsdag

... Ja igår hände det som borde ha hänt långt tidigare. Jag kapade navelsträngen med forna jobbet.

Då jag fick frågan om jag kunde tänka mig att ställa upp och jobba efter att min anställning avslutats sa jag "ja"... Men vi berörde aldrig någon prislapp vid det tillfället. Sedan i måndags fram till onsdag har jag haft samtal och SMS som är arbetsrelaterade, om precis allt möjligt. Min kära make sa redan från början att jag skulle sätta en prislapp på mina tjänster. Det tog ända till igår, torsdag, till jag gjorde detta. Som svar fick jag...

"Tack för all hjälp hittills Anna, men det är inte aktuellt att betala xxx kr i timmen för att få din hjälp framöver. Det klarar vi ut själva, precis som vi löste allt i går, med Nordeas och fdts hjälp.
Må så gott i ditt nya liv,
XX & XX"
(Jag känner honom så väl så "hör" hur förbannad han är då han skriver, man skulle nästan kunna tro att han vill ge mig dåligt samvete för att jag inte hörde av mig till honom inom, en för honom, rimlig tid)

Så nu behöver jag inte oroa mig för att det är "jobb" varenda gång det plingar till i telefonen. Jag har dragit mig för att åka förbi "forna jobbet" (jag åker omvägar). Jag har kännt att jag måste ha en giltig förklaring till varför jag inte svarat i telefonen. Det känns som om jag skolkar... Helt sjukt!!! De har ju inte förbannat skit med att göra vad jag gör eller inte gör, så varför ska jag behöva känna så?
Men nu fick jag ett kvitto som säger att de inte tänker ringa mig igen eftersom det inte är gratis... Nice!
Nu är navelsträngen avklippt ...

Var på kurs igår ute på Runsten. Jag ska sitta hinderdomare på Waxholms FRK's tävling som ska gå av stapeln den 15maj... Det var nyttigt och ett helt kompendium att läsa igenom och kunna nästan helt utantill till tävlingen. Bra nattlektyr som överdommaren sa :) Nu har jag inga problem med att just sova så jag får försöka hinna med detta under dagtid.

Red igenom programmet med Varre på förmiddagen. Det gick väl "sådär". Mot slutet blev hon dock riktigt, riktigt fin, men då var JAG så trött i mina ben, mage och ryggen (!!!) att jag inte orkade mer. Det krävs mycket  mer träning för ryttaren... hmm...
Ska plocka fram min pilatesboll (?) och börja smygträna mage/rygg, någonstans må jag ju börja.
Det är programridning för Jennifer på måndag, men jag tror att jag lägger ner den tiden på en lektion för Rebecca i nästa vecka istället.

Nu ska jag fortsätta titta på gårdar i Skåne :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du hade tydligen varit för billig när Du var anställd,när man inte vill betala för tjänster som man ej klarar av,får man klara sej själv.Du kan önska dom lycka till,Du vet ju hur det var när Du började.Nog om detta.....titta på gårdar i Skåne,vad är på gång?????

Kramis.

2010-05-07 @ 12:30:04
URL: http://frusundstroms blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0