blå faran

Fick pris på vad det kostar att laga den raringen... Håll i dig nu!  6000 svenska och sura slantar kostar kalaset...

Delarna verkar ju inte vara det som är dyrast, utan arbetet.

Länkarmsbussningar till båda fram (fråga inte var de sitter,  de är med och balaserar framvagnen, tror jag att jag förstod)
Styleden höger är av! :O (anledningen till att det gnekade hemskt i bilen)
Sedan ska det till en framvagnsjustering då detta är gjort.

Å så har vi den lilla motorlampan.... Indikerarade inte på någonting vid felsökning. Men jösses Vonne, du hade rätt, borde ha kollat oljan :O Meken fyllde på 3,5 liter olja och det är väl 4l som oljetråget (eller vad det heter) innehåller som mest... Pinsamt, men  för en gångs skull lyssnade jag på min make, som sa att "fyll inte på något innan du ska lämna den på verkstad"... Vilket så här i efterhand verkar helt vansinnigt, för jag brydde mig inte ens om att kolla oljan.
Tydligen indikerar motorlampan vid låg nivå av olja och oljelampan (den röda) visar på när oljetrycket är lågt. Eftersom det fanns tryck i systemet, så blinkade den inte den röda med oljekannan...
Tänk att man, trots 42 år fyllda, kan lära sig något nytt varje dag :) Hoppas bara att info kan få stanna kvar någon gång också.

För den nyfikne kommer här bild på reservdelarna :)





Så oerhört spännande att se på :)


Kommentarer
Postat av: Vonne

Så fick jag också lära mig lite nytt om bilar ;)

2010-11-10 @ 14:03:41
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0