Fattades ju bara det...

 Ååååh...  jag sitter här och svär ve och förbannelse över hur allt bara kan gå åt "fullkorn"?

Visserligen har den gnisslat ett tag, men det blev bättre då den rullat sig varm.
Igår (söndag) då Elin och jag åkte hem från stallet. Hörde vi ett ljud som vi aldrig hört tidigare...
Det lät som grus, som skrapas mellan 2 järnskivor. Jag blir arg ledsen och uppgiven...Jag har verkligen varken tid eller råd med en reparation av "blå faran" nu. Frågan är ju om det över huvudtaget är värt att lägga ner fler reparationer på denna raring? Var drar man gränsen?
Jag vet inte allt och hur mycket jag lagt ner på reparationer på bilen under 2 år. Ny kamrem, ny lambdasond, nya sommardäck, nytt styrstag (?) och bla, bla, bla...



Jag som har så vansinnigt med projekt som ska genomföras i morgon...

Jakob kör upp i Norrtälje på fm. Hasse-hov kommer kl 14 för att slå på vinterskor på båda pållarna. Sara L kommer och hälsar på Varre omkring kl 13.40... Kanske sitter vi på samma buss? OCH jag har ett styrelsemöte på Nibble kl 18.30...
Klämmer in att köra bilen till verkstan i morgon bitti kl 7.30. Hoppas att inte Raoul ska vara gristidigt på jobbet bara...
Vad tror ni om min tid imorgon?

Hyrde en bil för ett dygn idag från kl 13. Jag ska alldeles straxt gå 2km för att hämta den. Sedan ska jag till Täby C med Elin för att kolla upp hennes telefonabonnemang och köpa(?!) nya vinterskor... -ungen måste ju ha kläder på kroppen.

...
Men... ja, just det! Glömde ju att berätta att vår TV rasade i torsdags också... Hela tiden är det någonting. Jag blir så less...
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Bilar ska ju bara rulla och gå!

Vad sjutton är en lambdasond??

Hoppas det löser sig.

2010-11-08 @ 14:03:45
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Hmm låter som om det är ett hjullager som gått... behöver inte bli dyrt men man vet ju aldrig.



Å dessa ungar...när ska de sluta växa och sluta slita ut kläder?? ;)



2010-11-08 @ 15:27:51
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Eva

Hmm... ja det där med bil är ju ett litet bekymmer... Det sa jag så sent som idag på jobbet. Inte minst om man är ensamstående och måste fixa allt själv; se till att vinterdäcken kommer på, tanka, tvätta, fixa underhållsservice... och parkeringsskador som andra har åstadkommit :-(



Sv: Va bra att du förstod varför jag höll mig borta från bloggen :-) Ja, nu känns det ju som jag inte har så mycket nytt att komma med så bloggandet kommer nog bli rätt sporadisk misstänker jag. Fast jag fortsätter "terapin" eftersom det kommer upp en del intressanta saker där och samtidigt lär jag mig en massa, får nya insikter och så :-)

Nu ska jag läsa vidare bland dina inlägg.

Kram på dig!

2010-11-08 @ 18:17:36
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0