Fick ju besök...

Precis som spåkulan sa :). Även om besöket inte varade så länge så är det ju alltid trevligt när Malin kommer hem, fastän hon höll på att skrämma slag på mig då hon kikade in genom altandörren. Jag hade inte hört henne knacka på dörren då jag stod och förberedde middagen, med köksfläkten på full fräs.

Sedan försvann hon för ett tag, tänkte inget närmare på det,förrän hon kom tillbaka och sa "hörde du"?
och jag fattade väl absolut ingenting.

Då hade Åke vår gamla granne kommit över och stått och språkat med Malin vid ytterdörren i nästan 10 minuter. Han hade blivit rånad av två damer under den tid han satt i telefon. För när han la på luren så var minsann hans käpp borta. Det var därför han gick omkring med ett paraply.
Malin hade bara en fråga... - vem vill ha en gammal käpp?

Raoul hade sett honom rätt tidigt på morgonen i sin svarta rock, portfölj och paraply. Jag och Jakob såg honom lite längre bort i området vid 11.30-tiden med rock, portfölj och paraply. Han måste ha varit ute och gått hela dagen. Känns som ett litet under att han hittade hem. Vilket jag såg att han gjorde då han bor precis mitt emot oss.

Åke har sina snurriga dagar, och gårdagen var tydligen en sådan. En gammal man som bott i området sedan det byggdes i början av 50-talet.

Denna dagen har planerats till att åka till Bromma och hämta upp Elin. Hon har tillbringat hela höstlovsveckan med sin pappa. Sedan ska vi upp till pållarna. Middag blir i kväll någongång. Nåt med kyckling blir det iaf :)



Kommentarer
Postat av: Vonne

Vi åt också kyckling!

2010-11-06 @ 18:09:58
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Daniel

Stackars tålliga herreman, hoppas han mår bra!

2010-11-06 @ 20:16:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sara

Ha!...vi åt oxå kyckling! :D



Och farbrorn då, tänk så det kan bli på äldre dar



2010-11-06 @ 23:24:18
URL: http://vogelberga,blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0