Va!?

Men jösses! har jag inte uppdaterat sedan i söndags? Idag är det ju torsdag!

och nu är då tanken att jag ska ha något att skriva om... eller ännu bättre minnas att jag borde ha skrivit om något?... Tyvärr, kära vänner, måste jag säga att minnet sviker och mitt liv är rätt händelselöst just nu.

Trösten är mina fyrbenta vänner. Eller att bara få åka till min fristad. Allt går i slow motion, jag har ju inte bråttom någonstans direkt. Så hela dagarna går åt till att få dagarna att gå och sedan kommer eftermiddagarna, då de som jobbar kommer hem och då jävlar ska allt hända precis samtidigt. Denna vecka har jag släppt ut hästarna 3 av 4 dagar, dels för att avlasta mina trötta och hårt arbetande kompisar, vars hästar delar hage och för att jag måste aktivera mig och känna mig uppskattad någonstans. Jag går ju bara här till ingen nytta.

För Er nyfikna kan jag berätta att jag har inte hört ett ljud ang. jobbet, så det sket sig nog. Känns sådär att inte göra bra ifrån sig hos bemanningsföretaget, då minskar ju ens chanser rätt dramatiskt.

Sedan har vi Hösten...

...som verkligen visat sig från sin mest usla sida de senaste dagarna. Usch vad jag avskyr hösten när den är som den varit.

Min vinter-stall/ridjacka gick sönder igår -igen. Denna gången var det dragkedjan och jag gav upp att ens orka tänka laga.Jag har lagat sömmar, fickor och reflexer tidigare och den har ju 5 år på nacken så jag trotsade ekonomin, styrde kosan till Hööks och köpte mig en ny.





Men idag skiner solen och kanske kan jag stråla i kapp med den. Nu ska kläderna på och sedan tänkte jag ringa Eva och höra om fikarast kan vara något för henne :)



Kommentarer
Postat av: Vonne

Du värdefull, behövd och mycket uppskattad.

Fin jacka, något jag verkligen skulle behöva.



Passa på att njut av solen idag!

/Kram

2010-11-04 @ 09:12:51
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Min kära syster, du är omtyckt, älskad och uppskattad av många. Bara för att det "sket" sig med jobbet så innebär det inte att du värdelös. Många blir ju inte ens kallade till intervju, de blir kasserade direkt. Har själv kännt att de inte ens har öppnat mailet eller kuvertet. Inte ens ett tack för att man visat intresse och DET är väl det minsta de kan göra.



Mycket bra val att köpa en ny jacka, snygg var den dessutom, "privatsnygg" också.



Sv: Tyson gillar inte rosa, han e ju "grabb".... Tjejorna är visserligen "blondiner"... :D



2010-11-04 @ 10:40:38
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0