vad hände?

Herregud vad det har yrt snö idag!

Jag har inte riktigt bestämt mig för att jag tycker om det heller...  Jo, det har jag visst. När det kommer ner som det gjort idag, tycker jag inte om det och det ska ändå regna (?) bort i morgon. Så skit, skit, skitväder...Kom aldrig mer igen.
Sara L skulle först komma ut och hälsa på. Men kl 11 fick jag ett sms att de hade ändrat i schemat så hon tyckte det skulle bli för sent. Sedan hade de ändrat tillbaka schemat, så hon skulle komma ändå. Men så var det detta förbaskade snöande och åka kommunalt och gå dryga km, så vi får ses en annan gång istället.
Men jag gick. Kallt var det, blåste gjorde det och snöade det gjorde det. Väl framme vid stallet byta om i ett fikarum som fortfarande saknar värme och belysning... Hackade tänder och skakade så att knäskålarna skallrade. Ut i kylan för att ta in pållar. En och en fick de komma in, men det blev 6 vändor och inte 5 eftersom Kopia inte gick att få med sig in vid det första försöket. Chantique och Miramis hade brutit sig ur hagen och vimsat runt på gården till byggkillarna låste in dem, var för sig, i 2 av Mies hagar.

Ridningen då? frågar du dig kanske...
Näää... vet Du vad... nog av uteliv för en dag! nu sitter jag här i soffan med Asta mellan benen framför den fullkomligt DÖDA TVn och halvsover.
Inget styrelsemöte- tack-o-lov ;) Jag hade tagit fel på vecka, som om det var första gången på kort tid :O
vims-potta!

Men även denna dag har jag tagit mig igenom.  Pållarna har nu vinterskorna på :)

Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja du ett riktigt ruskväder var det! Men jag måste erkänna att med rätt kläder på var kvällsprommisen med hundarna väldigt mysig, så ljust och fint :)

2010-11-10 @ 09:17:10
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0