Ändrade planer

... Från att jag skulle vara stallfri igår till att inte vara det pga möte. Vonne sa att de kör Zandra oxh Didden till Jennie (jenny?) idag, så då behöver vi inte byta bil. Väl hemma och ska äta så har Jakob redan ätit. Stressar med att få i mig mat för att övningsköra med Jakob. Då vill han inte övningsköra för att det är försent...

Sånt är livet...Så nu på morgonen sitter jag istället ensam vid köksbordet och äter frukust och bloggar. Lugnt och fridfullt ännu så länge.

Imorgon blir jag bjuden på lunch av Stenis, min gamla arbetskollega och efter lunch vill han åka o hälsa på mina hästar och det kan han väl få göra:)

Raoul jobbar som en besatt. Denna veckan har han åkt straxt efter 7 och varit hemma vid 20.30 (förrgår 21.30) och han, stackarn, fyller år i morgon. Hur ska han orka med det? Förmodligen kommer  Ella och Roland på lördag, men han var inte riktigt säker....
Hmmm.... den där rastlösheten idag kl 10 går med andra ord att råda bot på. Det är ju bara att börja städa. En av mina hatsysselsättningar, men är man nu hemmafru så är man. Men det kan ju tack o lov inte pågå i det oändliga.

Wikipedia...
En hemmafru är en gift kvinna som inte är förvärvsarbetande utan arbetar i hemmet med barnomsorg och hushållsarbete. Hon är ”hemmavarande” och har en man som försörjer henne.

Jag gillar uttrycket inom citationstecken "hemmavarande"  :)
(bilden nedan från Wikipedia)
Fil:Husmoderkorset.jpg

Kommentarer
Postat av: Vonne

Är du lika läcker som på bilden när du städar? :)



Psst..hon stavas Jennie :)

2010-10-07 @ 09:07:47
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anna

haha... MINST lika läcker :D

2010-10-08 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0