Äntligen fredag (!?)

Jaha... då var det fredag igen. Med blandad känsla för det roliga och ledighet. Roligt och trevligt kommer det väl att bli till kvällningen då jag kommer att träffa mina gamla arbetskamrater... Samma gäng som för ungefär en månad sedan... Agneta, Stenis, Robban, Caroline och kanske följer Mathias med denna gång, vi får väl se. Han brukar ju alltid svika i sista sekund. Trist är att jag är extremt fattig, så det blir inga större utsvävningar. Ledigheten hade nog varit underbar om man hade haft ett jobb som man fått helgledigt ifrån ;)

Sitter med frukost och ska om bara en liten stund göra mig iordning och åka till stallet för att mocka "några" boxar och hinna med min egna... Kanske , kanske hinner jag rida :)

Update om Varre...

Vi är på "G" igen. Hon är helt ohalt. Jag tror att alla timmar med skrittning hjälpt henne att läka snabbare. Men det kan man ju såklart inte veta. Hon är lite snubblig men så snart jag kommit lite längre med igångsättningen så ska jag plocka fram lite bommar och vi kan ge oss ut i skogen och gå över lite stockar och på något ojämnare underlag för att hon ska få rörelsefriheten även i bogen. Men Varre är iaf pigg och glad och det är jag glad för.

Igår var det dressyrträff. Vi blev inte så många, men det var trevligt. Förra årets träff var ju gigantisk så vi visste inte hur vi skulle tillmötesgå allas öskningar. I går var 7st på mötet inför div 3 hästdressyr, varav Åsa inte räknar med att starta alls då hennes häst (Armondo) är halt och de vet inte riktigt hur lång tid han behöver för att bli frisk igen. Å så sedan jag som inte vet hur det blir till våren... Hästeriet är dyrt och jag måste få tag i ett jobb. Just nu prioriteras Elin och Gulliver. Varre och jag hasar runt på Rydbo och minns hur roligt det var att åka och träna till det sker någon form av förändring på ben och jobb :)

Kommentarer
Postat av: Vonne

Verkligen!! ÄNTLIGEN fredag!! Känner mig överkörd av tåget...trött så trött!



Ha en riktigt trevlig kväll i goda vänners lag!

2010-10-15 @ 09:09:31
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Åsa

inte halt längre:)

2010-10-15 @ 18:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0