dagarna rinner iväg...

... och plötsligt är det sen kväll...

Ljumsken, höftböjaren eller vad man ska kalla den (för jag vet ju inte exakt) känns mindre ond efter en dag med rörelse - tack o lov.

Eftersom jag hade dragkrok även idag kände jag behovet att åka till ridhus idag också. Men det blev Granby.
Ringde till Emellie och undrade ominte hon skulle vilkja göra mig och Varre sällskap med Kopia.
Sagt och gjort... Kom iväg 19.20, tidigare gick inte då Gull skulle vattna och kratta i ridhuset. Natulrligtvis tränade jag på mina slutor på volten... Lite lättare idag, men fortfarande assvårt. Galopperna var jättefina i både vänster och höger, vilken enorm skillnad på bärigheten sedan bara några veckor tillbaka. Traven var betydligt mer framåt och energisk, en riktig fröjd att bara sitta och göra så lite som möjligt då hon blev himla lyhörd och fin för små, små... pyttesmå hjälper. Tror nästan inte att det samma häst. Glad och nöjd med dagens insats och flitiga tränande, lämnade vi ridhuset och var hemma vid stallet igen ca 21.30. Galet sent, men Emellie ville hoppa några språng på Kopia innan helgen, då det ev blir start i div 1 (1.20m)

Imorgon ska Elin hoppträna medGulle-bullen för Miccan på Nibble. Måste ju passa på ordentligt nu då jag förfogar över dragkroken :)
Nu är det nannakorgen som gäller. Morgonfodring och utsläpp står på schemat i morgon bitti.
Sov gott!

Anna

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att det gått över i höften/ljumsken. Det där gör förjäkla ont.



Kul att du känner att allt slit verkligen gör något.



KRam

2011-04-07 @ 08:33:40
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Mamma

Bra att höften känns bättre,är det sviter från när Du ramlade av eller träningsvärk??Ingegerd ska försöka slita sej från Å-b ett par dagar,det är inget spikat datum,men före påsk blir det nog.Altt väl med oss...

Kram

2011-04-07 @ 10:56:53
URL: http://frusundstroms blogg.se
Postat av: Eva

Vad bra att det känns bättre! :-)

Själv har jag haft problem med min ena höft sedan jag ramlade för två år sedan, men de hittar inget på röntgen... så jag vet inte vad jag ska göra. Men jag tror faktiskt att det är lite bättre när jag är i rörelse. Artros kanske...?

2011-04-08 @ 11:03:15
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0