Ledig fredag

Det var idag det. Men jag har slitit hund, som man kallar det.
Morgonfodring och utsläpp.
Lite allmänt småpyssel i stallet innan jag åkte hem för en snabb visit. Åt en sen frukost. Åkte med Elin till hööks. Köpte bakbensskydd till terrängen, medicalcard (kostade bara 29kr) och en nummerlappshållare. Hade öite bonuspengar att handla för så det blev inte så dyrt :)
Sedan direkt till stallet (och redan kl 12.45 var vi utsvultna).
Hovis kom och skodde båda pållarna kl 13. Han verkade ha hela långa eftermiddagen på sig för Ujuj vad han pratade :)
Mycket om ditten och datten. Kungahuset vara eller inte vara... om bankfolk och om att de inte kan läsa en resultatrapport, om poliser och att Skåne borde lämnas till Danmark (Hasses kommentar) sommarledighet och ledigt i allmänhet, om barn och barn-barn.. puh... Jag och Elin var inte lite hungriga då vi lämnade stallet för att snabbt få i oss lite mat... Sedan tilbaka igen för att... bära hö! Elin rida och packa inför morgondagens Fälttävlan.

De ska ju ordna vårat höloft. Nytt golv osv.
Idag bar jag över ALLT hö till andra sidan av loftet, mot grannstallet... och gissa om man luktade spännande då detta uppdrag var slutfört.
Det vore väl lätt som en plätt om gården hade städat så att det går att lägga hö där. Men det är så skitigt med gammal duvskit och bråte som ligger överallt... Jag vet inte om jag vågar sopa golvet, då blir jag väl dödssjuk och gör jag det inte blir hästarna säkert dösjuka. La en presenning under det hö som jag orkade flytta i förrgår och jag hittade min gigantiska presenning som ligger under resterande jag bar över idag.

Så nej, helt utan träning blev jag inte denna vecka. Alternativträning * 2 har det faktiskt blivit :)

lämnade förresten tillbaka nummerlappshållaren igår, den dyra rackarn... -bra där Anna :)

Nu ska jag titta på Ice age... Gillar den grymt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0