The botten is nådd!

.. Nu jävlar får det vara nog...

Alla duktiga människor omkring mig som tar tag i sin hälsa. Nu är det banne mig dags för mig också. Borde ju ha startat och fullföljt, inte minst, vår egenkomponerade LCHF-liknande diet vi hade i vintras. Jag tappade trots allt 4kg. 4kg som jag absolut ätit upp igen, vilket kändes på den fina blusen jag fick av mamma o pappa i födelsedagspresent :(

Om alla andra kan komma igång, då borde väl jag också klara det... eller?
Allt är som mest tungt INNAN man kommer igång. Ryggen gör faktiskt inte ont längre och jag har nya löpardojsingar... Sätta fart är det som gäller.
Löparträning för nybörjare är ett program som Vonne följer för andra tredje veckan och Maddis  (Vonnes dotter) är inne på sin fjärde vecka. Jag tänkte att,  kanske är detta något för mig med. Min naprapat har förvisso sagt att jag ska vara försiktig med löpträning eftersom jag har ett överrörligt bäcken... Eller om det var löparbandet jag skulle undvika?... hmm... Hur som helst har jag använt det argumentet för att "slippa" löpträna på många år. För många år sedan löptränade jag ändå rätt regelbundet, utan skador eller ont i ryggen för den delen heller... och vid försiktig start för att inte tappa suget eller överanstränga mig ska jag följa detta program, skapat av Magnus Hagström.
Vi ses i spåret ... I morgon börjar jag :) Läs mer «här»



Kommentarer
Postat av: Vonne

Det bästa med det här programmet är att man bygger upp sig långsamt, då är risken för skador mindre. Och tre pass i veckan gör ju att man kan köra varannan dag. Och jag är faktiskt på min tredje vecka :) Lycka till!

2011-08-01 @ 22:21:26
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Maddis

Heja, heja! :D

2011-08-02 @ 06:56:19
URL: http://gapavatten.blogg.se/
Postat av: Vonne

ja det är klart man kan köra samma vecka igen om det känns tungt. Det blir ju lite så automatiskt när man inte klarar det passet man ska göra ;)

2011-08-02 @ 12:27:29
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0