trötter

Gott folk... nu är även mellandagarna snart förbi och nyåret kryper allt närmare. Någon mellandagsrea har det inte blivit för mig. Less på att trängas på parkeringar och i butiker. Känner mig som en riktigt gammal grinkärring När det blir för trångt omkring mig. Avskyr TC just nu då de håller på att bygga om/ bygga ut och jag kommer att avsky detta centrum ännu mer då det är klart, för det innebär att det ryms ännu fler folk där... hua! 

Mamma och pappa flydde hem mot Borlänge igår igen. Alltid tomt då de åker. Vi får väl se om det blir någon resa upp och hälsa på dem då vi åker för att provrida en häst som både Elin och jag är sugna på. men inte förrän GulleBullen fått en köpare. Uppdaterade annonsen på Hästnet i helgen och fick väl 2 som hört av sig en gång var... Kan inte för itt liv förstå hur segt det är att sälja häst nu.

Emellie tar sina hästar och flyttar mot Riala idag, det blir tomt efter henne.
Vonne och jag kommer att få dra ett jävulskt lass nu. Vi kommer ju att de närmaste 3veckorna fordra istället för Sandra och ända till vår nya medlem (efter Emellie) flyttar in kommer vi att få ta även hennes fodringar. Jag håller det för ytterst tveksamt att någon annan kommer att avlasta oss, men å andra sidan kommer jag inte att ta några extra pass åt någon annan heller, jag kommer inte att orka... vardagar kommer det bara att vara jag och Vonne som tar... Många pass den veckan då vi även har Emillies och och våra egna fasta helgpass... Well, well...

Några löften för det nya året? Jag tror jag skiter i det, precis som jag gjort de senaste åren... Det är iaf ett nyårslöfte jag klarar att hålla.

Nu ska jag pallra mig iväg upp till stallet och hinna skifta till Dubbdäck på trailiern innan mörkret kommer.





Kommentarer
Postat av: Åsa K

Jag förstår inte varför bara ni två ska ta alla passen- trodde vitsen med kollektiv var att alla ska hjälpas åt, men jag måste ha missförstått

2011-12-28 @ 21:48:57
Postat av: Mamsen

Nu va´det så att vi INTE alls flydde,men man måste hem,vi har gäster till nyår.Tack än en gång för en trevlig julhelg.Ta´det lugnt på vägen till Flen.Hälsa alla så gott. KRAMAR.

2011-12-28 @ 23:36:29
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0