Helg igen...

Underbart är det med dessa helger. Synd bara att de går så fort.

I måndags fick jag iväg all redovisning till ridklubbens valda revisor och idag ska vi träffas för att gå igenom ett par frågor.
Så jag beger mig ut till Brottby efter det att jag varit på Sadelmagasinet i Solna och hämtat hem sadeln som varit ute på försäljningsuppdrag. Tydligen svårsåld... Så här har hon skrivit om den på hemsidan:

     Ambassador Show Pony
Svart, 14,5'', 5 (extra vid).
                    

Beskrivning:

Färg: Svart
Storlek: 14,5"
Bomvidd: 5 (extra vid)
Betyg: 5

Sadelmagasinets absolut sötaste sadel!

Detta är en engelsk kvalitetssadel i miniatyr. Uppbyggd precis som en fullstor sadel - fast mycket mindre! Utmärkt kvalitet på läder och hantverk. Kalvskinn på kåpan. Tre korta stroppar varav den främre är fäst i ortspetsen för att förhindra att sadeln glider fram som de så ofta gör på små runda ponnier.

Fint skick.

Så här ser den ut (egen bild)


Jag har helt förträngt att jag haft den på sadelmagasinet sedan mars förra året :O... Hur det nu är möjligt eftersom jag vet att jag behöver en ny dressyrsadel OCH en hoppsadel...

Nu ska jag alltså prova att sälja den själv... Usch! vilket jobb...

Efter sadelhämtning, efter revisorsredogörelse är det stallning som gäller och kanske, kanske kan jag ta mig till ett ridhus innan det är mitt i natten?



Kommentarer
Postat av: Eva

Jag kan ju inte mycket om ridning, men den ser bekväm ut :-)

Sv: Jo, jag är också less på vintern nu. Fryser för jämnan och bilen vill inte starta :-(

Så du har sådana där pipljud i öronen? För min del verkar de helt försvunnit nu, men det först efter att jag fick hjälp av min terapeut. Hon liksom "plockade bort" det. Låter hur skumt som helst, men det funkade. Så egentligen har det varit väldigt lugnt länge nu, fram till i onsdags-torsdags...

2011-02-26 @ 10:04:13
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Vonne

Tack för den fin fina presenten Anna! Det är redan inridet :) Kram!

2011-02-27 @ 08:27:23
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Kan du inte ta den i inbyte då när du köper en ny sadel? Så omöjliga brukar de inte vara....väl??



2011-02-27 @ 13:39:32
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0