planering, planering

... Till att börja medvill jag be om ursäkt över att jag inte uppdaterat sedan... i tisdags.. (kan det verkligen stämma?)
Time flies... :)

well, well...

Idag planerade jag att övningsköra med min Herr son och sedan stallet. En ytterligare planering som inte var alls planerad var att jag skulle packa in Varre i trailern för att för första gånegn på nära 10 månader, åka till ett ridhus. Men jag kan säga att det sket sig -Major, milt uttryckt. Kallt så in i fullkorn (för många vanligen uttryckt som helvete) 
... Elin fick mig att tanka mitt 30-dagarskort och köra henne till bussen så hon kom upp till stallet tidigare än jag.

Min första och allvarliga tanke var att jag skulle åka till Granby och "bara rida" idag... Men temperaturen sjönk häftigt på eftermiddagen och jag tappade all ork och lust att åka alldeles ensam. Hade det inte varit så jävlans kallt hade jag åkt... kanske iaf... sannolikt hade jag åkt... Det stimulerar inte att åka ensam. Det blev ingen ridning alls. inte ens lite skogsmulleridning. Det här året har verkligen knäckt allt som jag trodde att jag kunde orka och klara av, men icke... Tänk att lite kyla kan få mig att bli aningens för bekväm...

Imorgon gör jag dock ett nytt försök med ridning i ridhus medan det fortfarande är sol och inte allt för kallt ute. Låt mig nu bara hoppas att Sandra kan följa med och att ridhuset är fritt att nyttja.

Nu är det nannadags. Morgonfodring kl. 07 står först på schemat...
Vissa saker bara fungerar att planera medan andra inte, någon som har en aning om varför det kan vara så?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0