då var det klart :)

Den 1 oktober påbörjar jag ett nytt arbete som redovisningsekonom på ett stort eventföretag. Det ska bli riktigt spännande att få sätta tänderna i någonting nytt igen, i en bransch som jag inte alls känner igen.

Det känns riktigt lyxigt.. för även om jag ska jobba 80% (som de tack-o-lov gick med på) så är det 80% av 38,75 tim på en arbetsvecka... vilket innebär 31 timmar för mig och bara en timme mer än det jag jobbar idag (om jag nu har tolkat avtalet rätt vill säga :O ) detta till en något bättre lön eftersom det är månadslön istället för timlön.
Gött e de :) Nästan lite värt att fira...



Å fira ... det ska jag göra tillsammans med Agneta och Robban i morgon. ÄNTLIGEN verkar alla ha hittat en arbetsgivare som vi faktiskt tror på, det enda som känns lite trist är vi inte hittat samma arbetsgivare...
I morgon beger vi oss till Döbelnsgatan i Stockholm och La Bodega... Vi har varit där förr och händer det ingenting drastiskt kommer vi att fortsätta våra sammandrabbningar där. Bra tapas, förhållandevis billigt och en fantastiskt god sangria :). Stället rekomenderas. Litet men alltid välbesökt och vi stänger alltid restaurangen :)

Nu ska jag leta upp en bok jag köpte förra sommaren (?). "Hitta magin" av Dan Sumerel (om jag minns stavningen rätt). Vonne bad om att få låna den för att åter hitta sin magi och sin inspiration. Jag behöver väl inte berätta att det är en bok som handlar om horsemanship på ett alldeles eget, speciellt vis...Mycket läsvärd om man är intresserad.

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Grattis!

Jag skulle också vilja jobba 80% men det är lite svårt i mitt jobb...

Sv.vi har haft en underbar,fantastisk helg tilsammans, alla bloggvänner!

Kram

2011-07-05 @ 21:43:44
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: bella

vilken fin blogg, haft de bra idag? kolla gärna min blogg :)

2011-07-05 @ 21:55:01
URL: http://bellislife.blogg.se/
Postat av: Niles

Grattis till nya arbetet!

2011-07-05 @ 22:00:59
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Vonne

Då får man gratulera nu, GRATTIS!! :)

2011-07-06 @ 11:18:15
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis till det nya jobbet Anna!

Bra med 80 procent, så du inte sressar ihjäl dig.

Kram Lena

2011-07-06 @ 11:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0