oki...

... Nu har jag faktiskt pustat ut färdigt :)

Jag trivs riktigt bra tillsammans med mina nya kollegor... Hade ett avstämningsmöte med Jennifer som sa att min förväntade inlärningsperiod gått så mycket snabbare än förväntat, att jag snappat upp allt med de olika avtalen mm... och inte minst att jag kommer in i en grupp och sprider arbetsgläddje... haha... det trodde jag väl aldrig att jag skulle få höra igen. Känns iaf oerhört skönt att veta att man är uppskattad.

I veckan red jag för Rebecca. Men den där riktiga ridkänslan infann sig aldrig. Elin filmade och det är förstidag som jag tittade på filmen och jag ser verkligen hur det kändes = förfärligt. Tränat uppe på ridbanan har jag inte gjort på nästan 3 veckor. Den är inte, i mitt tycke, accepterbar som ridbana. Tung och nästan alltid blöt. Jag är livrädd för att vår ridbana ska vara den som sätter "P" för mig och Varre. Vägarna och den avlagda travbanan får duga till trimning även om det inte är det mest optimala. Svårt att få till bra hörnpasseringar så man får använda vägkorsningarna och rida öppna och tappra försök till slutor och skänkelvikningar kors o tvärs över vägen, flytta och ställa hit o dit..

Elin tävlade dressyr (LB1) förra helgen med lagetdiv,2 på överby. Laget skramlade ihop en tredje placering. Duktiga tjejor...


Madeleine, Nora, Therese och Elin

Igår (lördag) var det hoppning på SoRK. Årets första start i LB. Det gick lite långsamt. Gulliver hoppade inte det bästa han hade förrän på slutet. det var nästan som om det var då först han verkade få upp farten och förstå vad det handlade om. En bom ner på andra hindret. Lite trist för Elin men jag tycker att de var riktigt duktiga. Banan var dessutom svår så av 7placerade var det bara 6 som var dubbelnollor (dvs felfria i grundomgången och omhoppningen)
Elin hamnade slutligen som 9 av 29 starter (resultatlista här)

 





Idag blev det en ridtur med Vonne och Elin. Jag hoppas verkligen att Vonne snart får tillbaka sitt självförtroende i ridningen så att vi kan få komma ut på långturer och ha roligt igen... Jag kommer iallafall att försöka hjälpa henne med det så mycket jag bara kan.... Så imorgon är det på det igen Vonne ;)


 



Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja jag laddar redan :) Har lite brådis i kväll dock för sonen och jag är ensamma hemma. Kram

2011-10-17 @ 09:19:51
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Gun-Britt

Vilken skön känsla att att du träffa rätt på nya jobbet<3 Kramis Gun-Btitt

2011-10-30 @ 12:13:50
URL: http://gummitheladan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0