Hemma!

... Lite skönt är det faktiskt.

Att resa är lite jobbigt, jag känner viss fasa inför start och landningsmomenten. Vi pratade om det och vi kom fram till att det förmodligen handlar om controllern inom mig... Jag har svårt att låta någon annan ha rodret, upplever precis samma osäkerhet när man är ute och åker båt...
Förutom start och landning gick det ändå rätt hyfsat, men väl på planet ville jag bara hem till min häst. Jag har - hör och häpna, inte haft någon stallabstinens, utan njutit av ledigheten och haft fullt förtroende för att Vonne och Elin skött om mina fina hästar :)

Tack älskade Vonne för omsorgen du ägnat min häst denna veckan. Väldigt, väldigt uppskattat <3

Elin hade hopplektion för Miccan igår och det gick toppen. Det verkade som om även Miccan var lite överraskad att han var så arbetsvillig. Bilder blev det inga,  Kameran i telefonen hängde sig då jag skulle filma och jag iddes aldrig starta om telefonen...

På kvällningen i går blev det ett installningsmöte, där vi gick igenom hur hagkoalitionerna ska se ut och vilka hagar som disponeras av vilka hästar.

Lite ledsamt i ögat då mitt och Vonnes samarbete med hästarna nu avslutas. Vi har arbetat tillsammans i många år nu och det har alltid fungerat så himla bra. Det har aldrig varit något tjafs om pass osv...  det har bara fungerat. Det är med sorg som jag avbryter samarbetet, men det måste fungera med både mitt och Elins förtroende till hästarna som vi hanterar.

Mitt samarbete kommer i fortsättningen bli med Eja och Bitte.
Vonne kommer att samarbeta med Sandra.
Camilla, Åsa och Lena är den tredje gruppen som redan nu delvis samarbetar.
Hoppas att våra nya grupper kommer att fungera.
Den hetaste diskussionen rörde sig om hagarna.
Jag tycker att vi måste se till att det, ur säkerhetssympunkt, fungerar med hästarna.
De som har "snälla" hästar kan ha sina hagar längre bort än de som har lite mer "stökiga" hästar... Detta måste vara det som är grunden till hur hagarna disponeras, därefter en rotation av hagarna.
Det är ju tyvärr inte alltid att hagindelningen blir till allas belåtenhet... Ge och ta tycker jag är ett bra motto - inte bara ge och inte bara ta.




Kommentarer
Postat av: Vonne

Jag känner stor lättnad att det löste dig till slut, även om jag tycker det yblev Camilla som fick ge mest. Det är bara att hoppas att våra pållar gillar läget på andra sidan staketet. Man får ju lite ont i hjärtat.. kram

2012-08-10 @ 16:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0