vacker morgon

Solen skiner och så även min sinnesstämning = sant!
 
Sovmorgon och en sen frukost utan att stressa för att hinna till nästa ställe som man egentligen redan borde ha varit på , det känns fantastiskt lyxigt.
 
Är på jakt efter nya julgardiner. Försökte hitta några innan stallet igår kväll, men kom lå at jag inte hade några mått att gå efter så det fick vara. idag ska jag däremot göra ett nytt försök.
Ikväll/ natt och i morgpn ska Elin jobba Vi får se hur ,ycket av sin häst som hon hinner med. Mercy får lite vila period nu. Han har ändå inga snösulor så ridningen är begränsad. Bättre att ställa av helt än att dutta.
 Men iom det så har även Varrefjunet fått lite vila denna veckan. inte för att hon behöver men det har blivit så. I tisdags var det julbord med klubben,vilket var precis lika trevligt som det brukar vara, saknade en del personer men de kanske avstod inför den varning  om ovädret som gått ut...
Onsdagen fick jag ett SMS av Pia som fixade hästarna åt oss då hon inte ansåg att vägarna var farbara upp till stallet.
Jag stat på jobbet till straxt efter 18 innan jag kände mig mogen att ta mig ut. Det snöade intelika mycket och blåsten hade lagt sig. Förvånande nog var jag hemma ungefär på samma tid som om det vore en dag utan klass2-varning.
Torsdag ... Kom iväg från jobbet lite senare än jag hade tänkt. Tunnelbanan  gick bra, men Roslagsbanan hade 3 inställda avgångar efter varandra så det tåg som väl avgick hade mer än fullpackade vagnar. detta tåg fick dessutom något fel på kompressorn så tågresan som normalt tar 15min mellan Östra statuion och Roslags Näsby tog dryga timmen. Lite stökigt, men vad kan man göra. Ibland är det faktiskt bara att gilla läget, det finns ändå ingenting jag kan göra som gör att det går lättare eller fortare. det är liksom ingen idé att bli irriterad/stressad över saker som är opåverkbara. Man blir bara en surkärring och det har jag varit färdigt :)
 
(hittad hos duvetinte.se)
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis på namnsdagen idag!

Kram

2012-12-09 @ 12:02:47
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0