God fortsättning på det Nya Året

Hoppas att Ni hade en trevlig Nyårsafton.

Vi hade ett lugnt och behärskat nyårsfirande, vilket verkligen känns toppen idag. Inte ens att jag behöver överväga om jag kan ta bilen eller inte. Det är bara att sätta sig bakom ratten, närhelst jag vill/orkar. Inga fyrverkerier, det har jag bojkottat helt. Jag tycker inte att det försvarbart att utsätta både vilda och tama djur för den stress som detta pengarförstörande för med sig. Dessutom har jag alltid känt lite rädsla själv. Så det är lätt att låta bli. Undrar hur hästarna upplevt natten?
  Det blev iaf en nyårsritt på Varre. Det var inte så svårt att hitta motivationen att komma upp i sadeln, trots nyårsafton, för som jag har längtat efter ridningen. Lite spänd ritt dock pga av nyårsraketer, dunder o brak i skymningstimmen gjorde att Varre var minst 10 cm högre än vanligt. Lite trav gjorde vi. 1 hel minut uppdelat på 3 tillfällen, men det var uppfriskande och härligt. Tänk om vi kan få hålla oss hela och fräscha båda två 2012...


Jag hade tänkt att skriva en nyårskvalkad. Men jag insåg att det inte hänt så vådligt mycket under 2011 som det kan kännas värt att sammanfatta.


Att jag var lagedare för ponnyhopplaget div 3 2011 verkade iaf Micka R uppskattat i ett särskilt inlägg till mig ...



Som sagt att Gulliver fortfarande är till Salu, har väl inte undgått någon och det går så vansinnigt trögt. Tänk att det inte verkar finnas någon som vill köpa vår underbara ponny?
Jag trodde verkligen inte att det skulle vara några som helst problem att hitta en bra familj för honom att hamna hos. Han är ju lättfödd, väluppfostrad, samarbetsvillig och söt ponny som har många fina år kvar både som tävlingsponny (om man vill det) och som en utomordentlig första häst att lära sig att göra rätt på...

Nej goa vänner någon nyårskvalkad blir det inte, för så spännande har inte året varit.
Men med förhoppningar om ett kanonår 2012, för det tänker jag jobba på :)


Nu ska jag snart upp till stallet och ta in lite hästar och imorgon sparkar jobbandet igång igen... Men mjukt förhoppningsvis, då 13:e dag jul infaller på fredag, blir det bara 3 dagar + några timmar till att jobba :)

God fortsättning till Er all! <3


 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Såg mickans söta inlägg på Facebook, måste kännas bra att vara uppskattad :)

Hästarna var 10 cm högre när jag släppte ut dom på nyårsmorgonen, Flisan var räddast. Dom måste haft en tuff natt krakarna. Kram

2012-01-02 @ 09:00:22
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilket dåligt samvete jag får när jag läser vonnes kommentar, från och med nästa år köper vi inga mer nyårsraketer, vi bor ju trots allt nära stallet och även alla vilda djur som lever i skogarna runt om blir ju drabbade.

Kram

2012-01-03 @ 08:46:18
Postat av: Vonne

Nu är telefonnr. borta från min blogg :)

2012-01-03 @ 09:05:34
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-01-04 @ 19:12:48
Postat av: Sara

Nu kära Anna har jag äntligen hittat några kort på en bebis Varre =)

ska scanna in dem idagarna, skickar över dem!



Kram och gott nytt!

2012-01-04 @ 19:14:49
URL: http://saralunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0