Arla morgonstund...

... tidig o tidig.... Jaja, men mogon är det iallafall :)

Sitter och smäller i mig frukost Kaffe, c-vitamin och 3 falu rågrut med ost ... Gött! Tur jag är kvinna och kan blogga samtidigt ;)
Idag bröjar även gubbens semester så jag låter honom sova medan jag nu åker till stallet för att släppa ut fuxarna.

Igår skulle jag laga middag- fisk... fråga mig inte hur jag kunde ha lovat något så urbota dumt. Jag kan ju inte tillreda (?) - säger man så? omjag skriver laga fisk, syftar man ju till att den ska bli efter att ha varit trasig... well, well...
Det enda som jag kunde komma på var lax och då fick jag ett supertips av Lena. En färsk (måste vara färsk enl. Lena) laxsida ( filé?) som jag skar lite djupare snitt i ( ej igenom skinnet) för att det går lite snabbare att få den genomstekt i ugn.
Innan ugnen bredde jag på ett täcke blandat av philadelfiaost och färskpepparrot. Ugenen omkring 200-220 grader i ca 30-40 minuter. Till det kokt potatis och sockerärtor. Det var verkligen supergott! Rätten har jag nu döpt till "Lenas lax" :)

Det skulle varit vackert väder igår. Tänkte åka ut till sommarhagens lilla badudde för att sola lite och då jag träffade Lill-Elin i stallet frågade jag om hon ville följa med, vilket hon ville. Men på väg ut till sommarhagen, började det att regna, det skulle ju vara sol hela dagen... men nej, inte där jag skulle vara tydligen. Svor alla ramsor jag kunde komma på ( jag hoppas att jag inte lärde Elin några nya). Jag sa att vi skiter i badandet och åker till Waxholm o käkar glass istället. Stoooor glass och underbart god glass :)

Herre min je vad folk i Waxholm...Turister givetvis och mycket tyskar... Ett under att inte lilla Waxholm sjunker.

Fortsättning följer, för nu måste jag åka till stallet om det ska bli någonting annat gjort här :)
CU!


Kommentarer
Postat av: Anna

Testar ett liten kommentar. Fungerar det idag tro?

2012-07-26 @ 10:27:06
Postat av: Lena

Där ser du Anna, det var väl inte så komplicerat...

Bra att du gillade maten, du kan få fler fiskrecept om du vill ;).

Tack igen för hjälpen jag fick igår, det gick ju galant! snällt av dig att ta med dig Elin till Vaxholm oxå.



Kram Lena

2012-07-26 @ 13:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0