morgon, morgon

Idag hade jag morgonutsläpp, dock inte morgonfodring - den hade Vonne. Det hade jag ingen koll på förrän jag i det närmaste krockade med henne i stallgången...
Då jag fått alla hästarna i detta gräsliga beckmörker kl 06.10 befann sig Rydbos "hunk" vid sin grävmaskin. Han bokstavligen lös upp min tillvaro med skarplysen på grävmaskinen. Som vanligt lämnar han mig företräde med hästarna. Han ska iaf förflytta sin stora maskin o i skopan lastar han lite grejor o rullar förbi hagen där hästarna går. Till en början står alla 5 o blänger. Men om en av den får för sig att det är läskigt så tycker resten samma sak. En snabb förflyttning bort från det läskiga o det verkar ju sunt.... Men varför i hela friden vänder de tillbaka till det läskiga o ställer sig o blänger igen? Man kan ju nästan tro att de gillar att bli skrämda. Hästar är nyfikna och flyr gärna undan faran, egentligen en rätt konstig kombination. Det är rätt intressant att se hur de agerar.

Dagens morgonutsläpp var iaf det sista på Rydbo för denna gång. Imorgon bär det iväg till Frösvik :-)

Kommentarer
Postat av: Lena

Vi kommer att sakna dig så mycket!

2012-11-23 @ 09:22:48
Postat av: Mamma

Lycka till med "flytten".Vi har det kanon.
Kram

2012-11-23 @ 17:07:34
URL: http://frusundstroms.blogspot.se
Postat av: Vonne

Tomt kommer det bli..

2012-11-23 @ 20:10:28
Postat av: Mamma

Måste tala om att det blev fina fötter, precis som du sa.Pappa mår så där, hostar som tusan, nu snarkar han.
Kram

2012-11-25 @ 12:54:46
URL: http://frusundstroms.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0