sett på TV...

...någon mer än jag som nästintill höll på att kräkas då SVT1 visade historieätarna?
Erik Haag skulle äta ett tupphuvud.... min middag bestående av lax kändes som om den skulle komma i retur. Bortsett från detta var det riktigt underhållande o faktiskt lite lärorikt. Snacka om en annorlunda kostym-matresa , för de är klädda i tidsenliga kläder. kvällens program handlade om maten, krigen, äran, kläderna i /för alla stånden... adel, präster, borgare o bönder på 1600-talet. Ser fram emot nästa veckas resa i tiden.

Kommentarer
Postat av: Sara

Å hur dags går denna historielektion?
Skulle väl tro att den infaller under en normal människas sovrutin... du vet... ;)

Kram

2012-11-16 @ 21:05:41
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Sara

Ett lite längre svar:
Gjorde "kolla masken" i våras, hela sommaren har vi ju avmaskat med Banminth (varannan månad) så jag tänkte att det inte skulle behövas göra en till nu i höst...

Avmaskningsmedel till hundarna är på G, A har beställt
storpack, till sina och till mina

De går faktiskt inte in i hagen så himla mycket det är ju ström på staketet och det har dom fått respekt för, Tyson är däremot livrädd för eltråden efter ett par kyssar

Kram

2012-11-17 @ 18:02:03
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Sara

Fortsättning... ;)

Vi har inte haft styngflugan på flera år och i år blev den en boom, de hade gula ägg överallt, på benen, manken, korset, vid flanken... och jag tror att vädret påverkar en hel del

Kram igen

2012-11-17 @ 18:06:10
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0