Det händer ju faktiskt något

        - och det glädjer mig!
 
Jag påbörjade mitt egna lilla hemmasnickrade vikt-nedgångs-projekt den 16 september.
Ännu så länge ( som jag skrev i veckan (?) fungerar det utmärkt, tom bättre än jag själv hade kunnat förutspå. Men det handlar väl som vanligt om att sätta upp tydliga mål och att inte ge upp efter en mindre lyckad dag, Det gör ingenting så länge som inte alla dagar känns som, eller blir, misslyckade. Det är bara att fortsätta, jobba vidare och glömma dagen som om den aldrig existerat.
För skitdagar har man och jag tror någonstans att man måste tillåta sig det, annars tror jag att hela projektet är dömt att misslyckas. Jag planerar mina "skitdagar", då har dessutom något att se fram emot :)
 
Jag har iaf under denna månads tid gått tappat 4kg, minskat midjeomfånget med hela 10cm!!!  Helt ofattbart!
Det är så härligt när man knappar in veckans nya siffror och tittar i diagrammet. Kurvan går ju för 17 nedåt!
Jag får sån enorm kick att faktiskt fortsätta med mitt lilla vikt-projekt.
Det enda som kan kännas lite jobbigt är det faktum att så snart man knappat in sin nya veckovikt så stryps antalet Kcal att förbruka per dag för att man skall fortsätta gå ner i vikt enligt viktplanen.
From idag får jag förbruka 1292 kcal/ dag...  Men ju mer jag rör mig ju mer får jag äta... Tänk så enkelt det är när man "ser" hur mycket arbete (fysisk ansträngning) man får lägga ner för att få äta bara liiite, liiite mer.
 
En burk Cola (33cl), kostar 151 kcal, motsvarar gång i normalt tempo 33 minuter.
Ett glas vin (15cl), kostar 118kcal, för att ligga på +/- 0 i kaloriintaget behöver jag gå i normalt tempo i 26minuter.
 
Tänk en svullkväll med chips, jordnötter, ostbågar och ett par glas vin eller en halvliter läsk...
Många/ långa promenader blir det :)
Allt har ett pris... och tillslut ställer man sig frågorna - vad får det kosta?  -vad är jag beredd att betala?
- Jag har börja välja ett "billigare" alternativ för att få äta mer...
 
100g kokt potatis kostar 86kcal
100g spagetti kostar 157kcal
100g vitt ris kostar 130kcal
100g matvete kostar 158kcal
100g sour creme onion chips kostar 531kcal
100g popcorn (låg fetthalt) kostar 424kcal
 
Nu verkar det kanske som om jag blivit helt galen och övernitisk, men det har jag absolut inte blivit, bara mer medveten :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0