hovis igår...

... kunde bara slå på tre sv fyra möjliga...
anledning - Mercy hade slitit sönder så mycket av trakthörnet på vänster bakhovs insida så han ville inte riskera att han blir sulöm då det inte finns något att lägga skon emot, det måste växa ut lite först... så han verkade inte mer ön det han absolut behövde för att få en jämnare hov. Tur att han har en bra tillväxt. På 8 veckor kunde Hasse verka bort ca 1-1,5 cm. Mercy växer dessutom lika i tå och trakt, vilket är mycket bra enligt Hasse. Vid just såna här tillfällen känner jag att jag kan så lite att jag blir tvingad att lita på det jag får sagt till mig, vad annat kan jag göra? utbilda mig till hovslagare?

Idag fick jag sällskap av Elin till stallet. Det var länge sedan dessutom upplevde jag det som att vi hade trevligt. Vi gick en promenad med hästarna, kvällsfodrade och åkte hem.
Jag tror att Elin fick en del bilder. Kanske, om jag frågar snällt, kan jag få tillstånd att visa några här. - i ett annat inlägg :-)
Nu är det nattis!

Kommentarer
Postat av: Vonne

När vi gjorde hälsokontroll på Flisan tittade de även på hennes hovar. Jag kan berätta att Hasse fick med beröm godkänt. Kändes väldigt skönt att höra att man hade en duktig hovis. Så slappna av och lita på att han vet vad han gör. Man kan inte ha kontroll på allt själv. Kul att Elin gjorde dig sällskap :) Kram

Svar: Det är ju inte så att jag inte litar på Hasse, det har jag ju aldrig behövt att känna. Det är bara min egen okunskap som gör mig så frustrerad... Jag blir så osäker och känner mig dum....
☼ Anna ☼

2013-04-05 @ 08:15:12
Postat av: Sandra

Härligt Mor & dotter :)
Fick själv åka lite häst med hjälp av min Mamma <3 men insåg att det inte funkar på egenhand om vi vill olika saker har jag ju inget att sätta emot.

2013-04-05 @ 12:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0