KickOff & stallning

 på Frösvik idag, hemma hos Isabelle, för waxholms fältrittklubb... Mercy var inte inblandad :)
 
God mat och gott sällskap. Tanken var att vi skulle ha en tack för funkisarna från tävlingen innan sommaren men även starten för en ny säsong, nya planer och händelser.
Som vanligt blir det bara ett fåtal som kommer, vilket givetvis är trist. det känns som om att ingen egentligen vill annat än att bara ha en klubb att tävla för med minimalt deltagande av någon sort.
Vem är det som gör klubben? Jo medlemmarna.
Vi i styrelsen ska efter bästa förmåga förvalta medlemmarnas intressen. Men hur ska vi kunna göra det när ingen kommer och pratar med oss? Det blir ensamt och tungt utan hjälp. Alla kan bidra med något ...
Men Nu sparkar vi igång... Nya tag och förhoppningsvis - lite fler nya medlemmar :)
 
Stallet hände direkt efter... Men ingen ridning. Longerade Mercy och prövade att ha ett rakt bett. Han var inte pigg, vilket jag trodde att han sulle vara. Några varv  utan inspänniingar för att gör något. Men det var knappt jag fick honom i galopp.
 
Gnuggade lite på Varre som får vila månaden ut. Hon har faktiskt blivit lite smal på betet. inte mager direkt men smal... Jag tror nog att hon fått ha många vakttimmar när det bara är hon och Mercy som går tillsammans en bit bort ifrån de övriga. Men nu är campinglivet över :) och nu ska jag sova ...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tinka

Tyvärr så har det väl alltid varit så att det har varit styrelsen som fått göra det mesta, har ju själv varit med många år, både i styrelsen, som lagledare hopp/fälttävlan , sek.ansvarig på tävlingar etc. Efter några år orkar man ju inte engagerar sig i lika intensivt och det är andra som får ta över. Jag tror inte medlemmarna förstår vad det innebär. Vi ses kanske på KM? E & N ska nog tävla för WFRK framöver- hoppas att det blir lite mera hoppning bara i klubben framöver ;-) kram och kämpa på med Mercy , 'svarta sopsäckarna' och ha sköna lediga dagar framöver..Kram Tinka

Svar: ja, Tinka vi vet båda hur det är... Det var din förtjänst att jag är fortfarande är kvar :)
Men hemskt kul om N & E tävlar för oss framöver. Ni är saknade <3 Kram!
☼ Anna ☼

2013-08-25 @ 20:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0