anfall...

... Är det bästa försvar?
Eller ska man hellre fly än illa fäkta? Har lite mentala överläggningar med mig själv.
Undrar hur morgondagen kommer att se ut? Kommer jag att bli delgiven en lögn eller en sanning? Flyttar de till Eva eller stannar de här en hel vecka till?
Det verkar olycksbådande... Idag kom de hem med en påse mjöl. Ska de baka när de ska flytta? 
... Undrar var jag har min resväska? Och vart kan man ta vägen? Jag menar om jag behöver fly hellre än illa fäkta...
Julbord med klubben den 4e.
Den 5e är min första dag som officiellt arbetslös och då måste jag skriva in mig på arbetsförmedlingen,  jag har samma dag även ett möte med min rådgivare på trygghetsrådet... En eftermiddagstid dessutom...
Det känns som om jag sitter i ett skruvstäd - kommer inte loss.. Känner hur stressen kryper i hela kroppen.
Kanske är lite blodtrycksfall något att räkna med? Fast jag ogillar svimningstendenserna.
 
Köpte nya julgardiner till köket idag och ny elljusstake till vardagsrummet, plus lite annat lulllull.  Köpte och tryckte i mig en stor påse tomteskum innan middag. Köpte pringels, men de orkade jag inte äta upp.... Tröst-snik-shopping och tröstäta, ja, vad ska man säga? Tema denna vecka tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0