söndag eftermiddag...

...putsade och fejsde så nu har jag fina träns o sadlar iaf ett par dagar ...
Red Mercy och lånade ut Varre till Johanna. Vi red den lilla rundan till Frösviks brygga, där Mercy och "farfarn" inte vågade sig ut mot bryggan. Men med rutinerade Varre gick det vågen. Mercy skräckslagen för parkbänkarna, men när han bara bestämt sig för att de var tillräckligt ofarliga kunde han passera dem, med viss oro i den stora kroppen. Jag pressade honom inte utan lät honom stå o blänga en stund. Mycket intryck för unge herrn som dessutom fick hicka av mannen i det vita huset som höll på att snickra på något stort mitt på gräsmattan.
Hemma vid stallet hela o rena. Lite gott i krubban innan de fick komma ut till hagen igen.

Kommentarer
Postat av: Vonne

Låter bra, att det går så bra! En liten utmaning varje gång :-)

2013-07-15 @ 10:54:37
Postat av: Vonne svarar:

Jag tar gärna en stalldag med dig, men nu var det väldigt länge sedan jag red :) men en tur i skritt ska jag väl klara av! Hehe..

2013-07-15 @ 15:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0