veckans nederlag....

... månadens? Eller kanske tom årets nederlag? 
 
Det blev inte alls som vi tänkt... Kom upp till stallet vid 18.30...
Madde och Emma red på ridbanan på sina fina ponnysar, Isabelle tvättade laslen och Pia - vet jag inte riktigt vad hon gjorde i stallet så sent, men hon var där iaf. Pratade bort säkerligen 30miuter.
Fixade iordning Mercy med fina dressyrsadeln, inspänningstyglar, långlina, benskydd. Jag tog fram helmut och säkerhetsvästen jag köpte för några månader sedan.... För nu ...
 
Några krumma språng i galopp på linan blev det, vilket jag förväntat mig. Dock inga som var överjävulska. Elin erbjöd sig att sitta på honom innan jag satt upp, vilket hon aldrig behövde göra för Isabelle kom ner till oss...
Det var nedlående då Isabelle inte allas tyckte att han kändes bekväm med en ryttare på ryggen. Han stod emot framförallt då hon skulle trava och rida lätt. Nu har han inte blivit riden alls sedan mitten av januari.bra eller dåligt? Men så är det iaf. Nederlaget är iaf att jag inte ridit fastän det var min plan. Detta gör mig lite ledsen. Men om min instruktör avråder mig att rida, bör jag kanske avstå.... Där får jag äta upp " ung eller inte, bara hästen är rätt i huvudet"... Vill dock bara påpekA att spelreglerna förändrats sedan Elin inte längre vill vara delaktig  i hästeriet längre. ..

Kommentarer
Postat av: Vonne

Jag tycker inte du behöver äta upp något, det var inte det här du tänkt när du köpte Mercy. Nu försöker du göra det bästa av det, ingen kan begära mer. Upp med hakan! Kram

Svar: Tack älskade Vonne för de orden <3
☼ Anna ☼

2013-06-30 @ 10:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0