1 mars ...

... vad har hänt sedan sist? inte mycket... men jag känner ett enormt sug efter att få rida Mercy. Jag vet inte om det är hälsosamt... -än... Eller är det bara att sitta upp? är jag för försiktig? Idag arbetade jag honom på linan och det gick toppenbra. Igår blev det bara lite NH på ridbanan,
så jag räknade med en hel del bockande från herrns sida. Bortsett från att han som vanligt verkar bli förbannad när han hamnar i obalans eller när ländtäcket blåser och stör honom, ja... då sköter han sig :-) . Vore det inte för mitt minne av avåkningen för 6(?) år sedan, att resultatet av att slå i backen innebar rullator och rehab på 6 månader, skulle jag mig redan ha varit uppe i sadeln. Känns enormt skönt att Varre är stabil och att bara en alldeles ensam skrittur i skogen kan skänka lycka. Tänk om jag inte hade henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0