Skitvecka!

Mitt humör har varit kasst. Jag sover så fruktansvärt illa om nätterna är så totalt skittrött att ingenting känns särskilt roligt.
 
Det Öbergska Palatset har åter slagit upp dörrarna för hotellgäster, vi hade återinvigning i tisdags.... Den nytillkomna gästen har ännu inte sagt hej till mig, som om jag inte fanns här i mitt eget hem... De äter, sover (heeeela jävla dagarna), ockuperar toaletten i sällskap...
Men jag biter ihop - som vanligt. och jag HATAR det!
EN vecka här och en vecka hos Eva är det sagt.... Men jag vet ju hur Eva är (som maken min menade) Det kan ju skära sig...Men nej, det vet jag nog egentligen inte, det är ju deras versioner jag hört, hennes har jag aldrig hört...
 
Jag har inte heller denna gång blivit tillfrågad om det är okey att "hon" kommer - informerad har jag blivit, men jag anser inte att det är samma sak.
 
Jag måste få skriva det här och den är gången tänker jag även publisera inlägget. Jag är arg, ledsen och överkörd igen. Det bråk vi hade förra gången "hon" var här, har visat sig att vara helt bortkastad energi. Det kom ingen förändring denna gång heller.
Är det jag som ska flytta ut när hon kommer hit? Jag har aldrig sagt att hon inte får komma, men jag vill vara med att bestämma när och hur länge.
Det har börjat som skit och kommer att förbli skit. Det kommer aldrig att bli bra, eftersom mina åsikter så totalt saknar värde.
Det behöver inte nödvändigtvis vara fel på tjejen ( bortsett från att man hälsar på värdparet bl.a) . Vad jag egentligen säger är att det är sättet man meddelar mig att hon kommer som är skit. Hörde ett samtal mellan Oscar och "Någon" ,tre dagar innan jag fick reda på att hon skulle komma, att hon skulle komma hit.  Jag undrar allvarligt på om R verkligen pratat med honom om villkoren för att ta hit henne?
När jag frågar om hur länge hon stannar blir alltid svaret lika svävande.... Alla vet, men inte någon behagar att prata klartext med mig. Om vi bara låter det gå så kanske hon inte märker något - ja vi lurar henne med en vecka fastän VI VET att det blir två veckor... På de allra flesta pensionat är det brukligt att ange antal nätter man tänkt att stanna.
Till topp av detta ska jag nu sitta och vara sådär jävla vuxen och trevlig ...vilket jag inte har någon som helst lust med. Anpassa mig på ett födelsedagsfika och innan dess middag. Jag vill inte ens vara hemma.
Jag har inte lust, jag har verkligen ingen lust. Jag vill bara fly... Bort, bort, bort...
Vara en helt omogen och ansvarslös människa. Om Nu ingen bryr sig om vad jag tycker, behöver inte heller jag bry mig om vad de tycker - eller?
 
Mamma ♥, du behöver inte kasta dig över telefonen för detta inlägg. Det är som det är just nu och ett tag till innan taket flyger av huset... Allt går ett tag som du vet...
 
Over and out!
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Usch och blä för folk som "freeloadar"! "Hon" är inte välkommen på söndag iaf ! :)

2013-11-29 @ 22:59:02
URL: http://sylvassavera.blogspot.com
Postat av: Mamma

Nej vi tar det den här vägen..Du är utan jobb för tillfället, starta Skodan, kör till Borlänge!!!
Här finns en axel att gråta mot...Kramar hjärtat!!!

2013-11-30 @ 15:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0