fick ett samtal idag

från Eva... hon berättade att hon varit o sett en häst som rörde sig trevligt när han var i sin hage. Då hon pratade med ägarinnan hade de givetvis kommit in på att prata det där med Stam... vilket alla hästägare gör förr eller senare ;-) fadern till den. sociala rörliga hästen är densamma som vill Mercy, dvs De la gardie. När ägarinnan pratade vidare om alla bockserier han kunde utföra, om att han blev sur om han snubblade osv på upplevde Eva exakt min beskrivning av Mercy.
Avkommorna verkar att mogna sent. Hennes häst var. sju år och började att lugna ner sig vid ridning. Vid all annan hantering är hästen behaglig. Denna hästens ägare sa även att hon pratat med andra ägare med hästar med samma fader o alla säger samma sak. Det tar iaf bort min oro över att det skulle läsa någonting fel på honom. Tid o tålamod så kommer jag att få en jättefin kompis ute i skogarna.... och kanske, kanske kan det bli tävling också :-)

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Och det låter väl jättebra.
Nu måste jag nog backa tillbaka lite här.....blev mera intresserad av din häst ;-)
Kram
Susanne

2013-10-16 @ 23:02:20
URL: http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0