min semestervecka etapp 1

Började på torsdagen den 5e...Jo men visst - Idag 2 veckor sedan och en lite annorlunda dag att börja en semestervecka på. Gjorde inte mycket utan gick mest o grymtade. Nattsömnen mot fredagen hade man kunnat önska mer av likaså med näringsintaget under fredagen. Ingen frukost, 2 hårda Falu rågrut till lunch och middag kl 20 hos Sara & M i Flen.
Sara ansåg inte att jag var i kondition att rida öht ( inte ens innan vinet) så planen att rida ett pass på fredagen gick om intet.
M grillade och vinet vi drack till tog rätt bra, men gött var det ;)
Asta fick sova egen säng och jag tror inte att hon ändrade läge under hela natten.
Jag vände o vred på mig och hade jobbiga, jobbiga tankar som jagade mig länge innan jag slutligen somnade.
 
Lördagen kom o vi slappade. Tog in hästarna Chaconne o QS o även Lady. Borstade och tog bort hur mycket styngflugeägg som helst. Red en jättetrevlig slinga på dryga 5 km. Chaconne kunde inte skritta avslappnat förrän efter den tredje km. Jag tror att det var där vi hittade en mysko odling precis vid vägen....
 
 
 undrar???
 
 Sara & Quick-Step (Chaconne - den mörka i hörnet)
 
( odlingen var dessutom inte särskilt liten... Se buskaget rakt fram från Chaconnes öron)
 
 
Nu får vi se när Etapp 2 dyker upp :O

Kommentarer
Postat av: mamma

Du behövde den helgen med Sara. Första kortet ser ut som flygfotot. Men ni hade det trevligt, förstår jag....ser i Saras blogg...Älsl....osv
Kramar från oss

2013-09-19 @ 11:17:18
Postat av: Sara

Odlingen är förmodligen godkänd av jordbruksverket...
finns några sådana runt omkring i svea rike, men inte till det syfte vi tror...

Och M håller med dig om andra rundan.... men bättre från hästryggen :)
Kramar

2013-09-19 @ 18:59:30
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0