besiktning av bil o släp idag

sitter mest o väntar på att tiden ska gå. Helt galet, men jag orkar inte ta muggar någonting. I natt, tidig morgon, var det ett sånt där rysligt oväder igen. Jag var upp o stängde alla fönster och dörrar, sedan var det lite svårt att somna om. Låg och tittade ut genom fönstret räknade sekunder. Men kom på mig själv att undra varför jag ens gör det. En sekund vill jag envist minnas är inte den kilometer som jag fick mig itutat som barn. Det är snarare så att det är tre sekunder som är en kilometer bort (maken som vet såklart). Så antalet sekundrar bör delas med tre så får man distansen till ovädret- är det så jag ska räkna?

Snälla Claes har kikat lite på mitt släp. Han har smort och justerat lite på kärran inför dagens besiktning. Jag har kollat alla lampor på bil o släp, så det är helt ok. Det är väl också ungefär det jag klarar av.

På fredag kommer Stickan, veterinären, och ska kika på lite islandshästar. Han ska även kolla lite på Herman , som tyvärr åter igen, är krasslig i ett ben. Tycker så synd om Elise. Hon älskar den hästen och hon vill inget hellre ön rida och träna, men hon kommer aldrig igång riktigt. Alltid är det någonting. När nu vette i alla fall tar sig ut Frösvik för att kika på diverse åkommor hos olika hästar, tänkte jag åter presentera. Mercys ink i örat. Inken började att spricka för ett par veckor sedan. Jag satte lite salva på och såklart en flughuva med öron, för att det inte skulle bli flugbo o infekterat. Det ser fortfarande rent ut men den är så lättblödande, då hela det yttre "skalet" på inken är borta och det verkar inte vilja bildas någon skorpa. Nu få han titta på den igen och ge mig råd om hur jag ska sköta om det.

Tänkte visa en bild på inken då den fortfarande var torr, men den verkar ha försvunnit. Typiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0