Tjena, tjena bloggen ;)

... Nu har det gått sådär lång tid igen... Hur kommer det sig?
 
Jag har nästan hållit mig till min plan... Har jag nämnt något om den?  Minns inte riktigt... Men planen jag haft är att rida Mercy varannan dag och longera, promenera, tömköra varannan dag. Varre har jag ridit varannan dag - då jag hanterat Mercy från marken... Allt med något undantag... Elin har följt med och ridit Varre ett par gånger och i fredags skulle jag ha ridit Mercy, men vädret blev sådär otäckt, för att inte säga äckligt,med tungt snöblandat regn så jag avstod all utevistelse varesig den bestod i häst vid hand eller under sadel...
 
Trivs bra på jobbet måste jag säga. Helt galet mycket att göra och mängder av snabba sk brandkårsutryckningar. Det hinner inte bli långtråkigt...
 
Efter en liten sammankomst på jobbet, i onsdags förra veckan kom jag igång med min stickning igen.... jamenvisst serru... Nu stickar jag en halsduk av det mohair-garn jag köpte för över ett år sedan... 
Mönstret är väldigt enkelt. enbart rätstickning, börja med tre maskor som stickas räta ett varv. Sedan ökar man med en maska i början av varje varv så länge man orkar eller så långt garnet räcker  :)
Snart är det första nystanet slut och planen är att det ska gå åt två - när den blir klar vill säga :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja men tjena! Vad duktig du är Anna! Du är riktigt på g nu :) Härligt att det känns bra på nya jobbet! Kram

2014-02-12 @ 08:36:48
Postat av: Syster-yster

wow säger jag med... vad händer lixom...? :D

2014-02-16 @ 11:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0