året som gick...

... med några få bilder :)
 
Många kalla dagar på ridbanan i januari med detta ekipage ( Elin o MB)
Elin spelade mig årets mesta spratt- kanske någonsin? http://obergs.blogg.se/2013/january/the-cliffhanger.html#comment

Februari 

Elin tog beslutet att sluta med hästarna. Jag köpte mig en säkerhetsväst.

Mars

Jobbade nog alldeles för mycket?

April

”Lilla blå” blev utdömd av farbror bildoktorn...

 Maj

Äntligen en "ny" bil till mig

Ada, världens bästa kisse, gick bort

Juni

Brand i islandshäststallet - en skräckupplevelse

Stora förändringar på jobbet - jobbar alldeles för mycket

Juli

Jag började aktivt att rida Mercy - Tack Eva :)

semestern startar - så skönt

Augusti

Semester och en hel härlig semestervecka med syster-yster och QS

 

 

 September

Tog min fjärde semestervecka och tillbringade två dagar i Flen hos syss.
Livet i fullständig kaos...
Min arbetsgivare gick i konkurs den 26 september
 
Oktober
 
Skrev på min uppsägning pga arbetsbrist - tillsammans med alla mina övriga kollegor.
Arbetade trots detta häcken av  mig ända fram till den 25 oktober då jag blev arbetsbefriad.
Mercy fick lång vila och lagom till igångsättningen vrickar han hovbenet (?) och blir stående som konvalecent.
Även Varre fick vila i oktober
Asta fick äntligen inopererat sin nya lins i vänster öga... 
Fickampan :)
 
Fick storfrämmande till stallet. Sandra tog med sin Boki och vi red ut tillsammans.
 
November
 
Otaliga vändor till tippen.
Syster Monica och Benny kom och hälsade på oss i 3 dagar - 1,5 år sedan jag sist träffade Monica och första gången ever som jag träffade Benny.
Åkte och kikade på LillElin och Karamell på Fornboda en kall förmiddag.
Inget jobb i sikte och Mercy fortfarande konvalecent
 
December
 
den 5 dec = min första officiella arbetslösa dag...
 
Väldigt energikrävande första vecka - låte det aldrig upprepas.
Snön kom (?) men stannade inte så länge.
Vi fick en grön jul, där vårblomster gjorde ttittut i rabatterna.
Sätter igång Mercy lite försiktigt  i mitten av dec. Träffade flera av mina härliga klubbkamrater på Rydbo en härlig förmiddag.
Säg sedan den lycka som varar för evigt... Mercy drabbades på juldagen av kolik som höll i sig med efterdyningar till annandagen.
Nyåret som vi fick frågan om att tillbringa på Fågelberga blev det ingenting med. Mina sista dagar 2013 tillägnades TREO och näsdukar...
 
 
Ser fram emot ett alldeles särdeles 2014 :)
 
 
 
 
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Vonne

Ditt år 2013 känns som jag knappt var delaktig i, tiden springer iväg!! Gott nytt 2014 🎉

2014-01-02 @ 15:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0