det är söndag morgon....

... å mitt huvud känns så ovanligt o-ont, som att inte ha ont alltså...
morgonens bt 137/97 vilket fortfarande är för högt för att boka av läkartiden i morgon.
Idag har jag inte tagit några värktabletter alls. Läste förresten att värktabletter kan orsaka högt blodtryck och det spelar ingen roll av vilken typ det verksamma ämnet var. Men jag vet också att värk kan orsaka högt blodtryck, så det är svårt att veta vad som orsakat vad. Farligt med värktabletter och naturligtvis ska man undvika dem. Men ibland har nöden ingen lag.

Var ut o letade grill igår... satan vad vi åkte runt innan vi slutligen hittade någonting som vi gemensamt ansåg vara en bra grill till ett bra pris (läs rea)... Det blev iaf den jag ville ha -det är ju huvudsaken, även om det tog så mycket längre tid än vad jag egentligen tänkt att lägga ner på att KÖPA en grill 👀👀

Det blev en weber de luxe variant, klotgrill för kol/briketter... Mycket nöjd 😊

Var givetvis till hästarna. Hade med en 10kg mineralsten till hagen vilken Varre vaktade med sitt liv. Den var nog det godaste hon fått på länge.
Gjorde lite stödhandling på vägen hem. Fick den brillianta idén att baka en cheesecake- toppad med jordgubbar...
Och den, kära ni, blev både snygg o god 😀




Det blev #nattgodis 🍰


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0