ögonskräck o möss

Här går man o planerar hur helgen ska se ut o vad som ska hinnas med när det gäller hästarna. Tänk att man inte kan planera- ska inte planera...Veckan som gått har varit rätt stressig på jobbet. Jag har kommit sent till stallet så det har blivit lite sisådär med allt. I måndags red jag jag Mercy, tisdag så hade jag lite ledarskapsövningar på ridbanan. Onsdag var jag stalledig då jag var på kurs hela dagen o R fyllde år. Torsdagens regnande stimulerade inte direkt till ridning.... Så vad gör jag på fredagen...Oj, men varför inte satsa allt på ett kort o rida en häst som inte blivit riden på sedan måndag 😮 .... Dumskalle- men det var bara att göra och visst var han, den käre mr Mercy, lite mer på tårna än han varit på länge och bortsett från ett par bokningar då Herman snubblade, så skötte han sig bra.Lördagen. .. dvs igår, var planen att rida ut och jogga i skapligt tempo. Men detta blev inget av. Då jag tog in Mercy från hagen upptäckte jag att han blödde i sitt vänstra öga. Hela ögat var helt rött och det rann i ögonvrån. Gråtfärdig o nästintill i panik går Vi till stallet där Pia hjälper mig att spola rent ögat. Han kniper inte med ögat vilket är ett gott tecken. Ringer till jourhavande veterinär och konsulterar. Hon ber mig avvakta en timme o ringa igen. Jag kände mig lättad då jag ringde om. Han hade slutat blöda och så ut precis som vanligt på ögat igen. Då vi lyst med ficklampa och kunnat konstatera att hornhinnan verkar vara helt intakt. Men någon ridning blev det då inte.Idag söndag... åker till apoteket för att införskaffa nacl. Får naturligtvis fel och får klorhexidin istället.- morr! Givetvis börjar det att regna vid 15tiden... Tar in hästarna och låter dem torka upp.Medan hästarna torkar skulle jag göra nåt med mina skåp typ sortera tror jag. vet faktiskt inte vad som fick mig att börja. Men det slutade med att jag fick storstäda skåpen då vi upptäckte en veteansamling bland alla benlindorna - och musspillning. Mercys blå paddar hade de tuggat på. Matförrådet hade de hämtat ur min vetekudde...Alla handdukar måste tvättas och det som blivit förstört ligger nu o väntar på att Clas ska elda igen. Men- Nej, ingen ridning idag heller 😫veckan sim kommer vill jag inte tänka på. Det kommer att bli stressigt. På nåt sätt ska jag ändå försöka hinna träna på läxan till Lena kommer på fredag och rida. .. men vi får se hur det går 😀 musjakt a La Grande (Pia) 😀Elise råkade hamna öga mot öga med den lille gynnaren då hon gick igenom sitt skåp ...

Kommentarer
Postat av: gummit

Dammsög ni in musen? Ja alla sätt är bra utom... skämtar lite bara. Vilken tur att det inte var så allvarligt med hästens öga! Kramis på dig mormor

2014-10-14 @ 00:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0