hemkommen...

... Ja fast nu är det ju en stund sedan.

Varre på travbanan... hmm... efter att ha stått i två dagar. Behöver jag nämna att hon är gräsligt pigg?!
När Vonne gav upp sitt försök att rida Doris och ha Sid (vovven) med sig i "snöre" .  Då Sid har ett enormt stort behov  av att hålla flocken samlad, blev det en aning osäkert i sadeln för Vonne. Kvar på travbanan blev då jag och Elin. ... Jag provade att fatta ett par galopper men vi hamnade på åkern efter ett par bocksprång och sedan var det lögn i helsefyr att hålla ett normalt tempo och försöka arbeta henne annat än i skritt och trav med ständiga avsaktningar och igångsättningar. Och vid varje igångsättning slängde hon med det där stora byngliga huvudet och lättade i bakvagnen...  Den svett hon framkallade var enbart beroende på att hon stressade och inte att jag ridit henne varm... Dumt av mig att låta henne vila i två dagar då jag/vi ska vara på kurs i helgen, men då tiden inte ville räcka till vad ska man göra?... Malin fyllde år i måndags, så den vilodagen var planerad. Men igår... ack, ack... igår borde jag ha ridit fastän det drog ut på tiden med visningen av stallet och sedan diskussion med Vonne och Eja om arbetspass med ut/in och lite övrigt ditt och datt och mycket skratt och igenkännande... Men vi satt aningens förlänge... Nåja, så är det ju ibland.  Travbanan är ju känd för att få den mest tröga pållen att bli piggelin...

Somnade mitt i natten efter att ha skrivit av mig lite beträffande RF. Jag vet att det inte bara är mitt ansvar att det ska fungera, men jag vill att det ska hända något... Vi som nu blir kvar i stallet måste fatta en del beslut för att snabbt kunna vara en väl fungerande förening igen... Vad det blir för sammansättning och vem som gör vad återstår att se. Bara det inte resulterar i att  kollektivet går helt förlorat. Vad jag innerligt hoppas på är att vi gemensamt ser till att RF får en välbehövlig "ansiktslyftning" som är mer anpassad efter hur verkligheten ser ut. Oroande är bara att vi ser lite olika på det där med verklighet.
Nu ska jag ställa mig i duschen och sedan gå och lägga mig

Bocksprång...



Den här skulle jag inte vilja sitta på... Varres bocksprång är ingenting i jämförelse...


Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja du, där skulle man åka som en fluglort!!

2009-08-13 @ 06:56:42
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha ser ju ut som Teckla när hon hade sin period :D

2009-08-13 @ 21:04:26
Postat av: Moa.v

hahahahahaha... ;D första hon flög inet så jete hökt:P va ;P



jag viste inet att en häst kunde ta sona gäte skut ;P

Hahahahahaha

2010-07-29 @ 13:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0