Igår em/kväll... Rappport...

Det gick jättebra!
Gulliver fick åka brett. Jag har ännu inte fått mina 3/4bommar till trailern så det blev bomlöst bak, försökte lösa det med att sätta kedja men det fungerade inte.

Gulliver var rejält inpackad... Lindad på alla fyra och boots runtom för säkerhetsskull + transportskydd. Men då han trampat sönder några transportskydd fick lösningen bli frambensskydd (från den gamla uppsättningen) på bakbenen, det fungerade utmärkt. Han stod bredbent och var hel (!) vid framkomsten.

Men vilken stress... Huu jeda mig! Upp och plocka in hästarna, då hade jag missat Zandras SMS om att hon var i stallet och kunde ta in pållarna.
Varre hade tydligen varit minst sagt besvärlig. Hon hade varit hur lugn och samlad som helst då Zandra hämtade tanterna i hagen, men något måste ha skrämt henne rejält (en kvinna med två småhundar???) hon hoppade högt (över takhöjden på bilarna som stod parkerade på gårdsplanen) och for runt i flera varv innan Zandra hade lyckats få henne att sansa sig. Jag missade detta helt då jag svängde in på parkeringen precis då jag såg att hon gick in i stallet... Zandra fattade inte heller vad som gjorde att hon "blockerade" så hemskt... Otäckt när sådant händer, framförallt när det  drabbar andra som hanterar min pålla... Jag vill ju inte att någon ska komma till skada.

Gulliver däremot sköter sig utmärkt... det var programträning för Rebecca Jarmeus, som brukar hålla i dressyrträningarna på Nibble. En jätteduktig tjej som hjälpte Elin MASSOR med bara lite tekniktänk. Underbart att se vilket resutat det blir med bara små förändringar i ridningen.
(Elin och Gulliver har ju bara startat en LC1 tidigare för snart 2 år sedan, kommer inte riktigt ihåg vad hon red på för poäng, men hon red iaf väldigt försiktigt :) vilket jag minns att domaren skrev något om)

Trots en del missar, att han dyker i övergången mellan trav till skritt och 2 felfattningar i galoppen och taktinslag i övergången mellan den fria skritten till den samlade skritten red hon på godkända 60,74% (godkänt är 60%). Rebecca hjälpte Elin med hur hon ska rida honom  i övergångarna (serpentinerna, hon red LC1 2008) och red hela programmet igen och det såg så himla mycket finare ut. Genomsnittet låg hon sexor och sjuor bortsett från tabbarna  som gav henne en trea, en fyra och en femma... Så tar hon bort dessa är hon klart över godkänd.

Utlåtandet... = Kommentar

"Snygg ponny med utstrålning! Träna övergångar så att han inte dyker och tappar bakbenen. Tänk på tygellängden!
Lycka till :)"

Och kan ni tänka Er... Kameran var inte laddad! Tror ni att jag fick skäll av Elin eller???

Och Gulliver var HEL efter hemresan också!
Sedan var det bara att göra allt... Mocka, skruva i brodden på Gulliver igen, mat, vatten, mocka trailer och eftersom vi blev så sena tog vi kvällsfodringen också.. Hemma vid 21.15... Helt slut...

Nu ska jag äta lunch!
Kram

Kommentarer
Postat av: Vonne

Härligt att det gick så bra!:)

2009-03-10 @ 14:03:18
Postat av: paulina

sv: haha, jag pluggar alltid bara till proven. det funkar super. nästan. :P

jorå, jag har det bra. har ni det bra då?

jag ska försöka ta mig tiden nån gång nu snart och titta förbi.

kram!

2009-03-10 @ 20:07:02
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: ✿Linda H ✿

hehe.. jobbigt med hästar som inte gillar transporter.. själv skall man tävla imorgen.. (på en onsdag?)

2009-03-10 @ 22:03:55
URL: http://hogsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0