The winner takes it all...

haha... Vonne... det funkar ju faktiskt :D...

Jag funderar på om Mr John Ricketts hade denna melodi (för visso med egen ersatt text) i hjärtvättssyfte? Då han nynnande denna då vi arbetade våra hästar på kursen. Det lustiga är att han har nynnat den VARJE gång vi varit på kurs för honom...
Nu fick jag en sån där känsla av att jag vill åka på John-kurs igen...

Hur som helst...

Igår skulle Vonne ut och gå med Doris och Sid (vovven)... Äsch tänkte jag... Jag följer med, fast med sadel och träns. Vonne ställde sig först skeptisk till det hela för hon trodde att hon skulle behöva pinna på utav helvete. Men det behövdes inte. Vi tog "kyrkslingan" och red den bakvägen (allén sist)...  Varre är som bekant inte helt ok när det gäller bilar. Bussar och lastbilar ska vi inte ens tala om... Jag vet inte hur många gånger vi varit uppe i skogen, halvvägs ner i diken, tvärvänt på vägen... Vi pratar flykt mina vänner... Men igår, i beckmörkret (reflxer på naturligtvis) var hon som om hon aldrig varit rädd för bilar någonsin... Om det berodde på att jag falskt nynnade "the winner takes it all" eller om det bara var det faktum att då man sjunger högt har svårt för att spänna sig och där med "andas" har jag ingen aning om (jag hade fullt upp med att komma i håg texten :)) ... Men det spelar egentligen ingen roll, eftersom det viktiga var att hon behöll lugnet. Så även om det blev en liten slappardag med bara lite skritt så smög det sig in ett träningsmoment iaf...

Doris som varit halt i nästan 2 veckor, såg mycket piggare ut och markerade ingenting (i mörkret) på rakt spår... Snart kanske Vonne kan rida igen :)

Så visst var vi vinnare igår! :)


Kommentarer
Postat av: Vonne

Hi hi!...Ja det funkar med lite sång. Tack för sällskapet!

2009-10-22 @ 09:06:27
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Vonne

Tack, lite orolig är jag ju att sitta på henne. Man är ju inte av fjädervikt precis ;)

2009-10-23 @ 11:15:26
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0