trist med ännu mer regn...

Nu får det allt ta och ge sig... Jag orkar inte med något mer regn.

Alla Ni som tyckte att sol och 30° värme var sjukt jobbigt...  Vad säger ni om detta vansinnigt obehagliga väder?
                                               
Vad säger då väderexperterna?
SMHI

Prognos för ÖSTRA SVEALAND

Regnet drar efterhand bort

Regnet försvagas alltmer och drar i eftermiddag bort norrut. Det följs i natt av minskad molnighet och som lägst ned mot 10 grader. I morgon omkring halvklart och 20-23 grader. Vind omkring väst, i morgon sydlig.



Går omkring och känner mig lite småvresig (PMS??) Huset behöver städas igen och jag saknar all lust. Jag har sorterat tonvis (känns det som) med urvuxna kläder, sorterat i olika högar...3 kassar till Erikshjälpen, en lite bättre "ge-bort-kasse" och en kasse urvuxna ridkläder. Högst nödvändigt för utrymmets skull men verkligen skittråkigt *urk*.

Jag ska ju sätta igång med ridningen igen denna veckan men det verkar mest bli varannandagsridning. Varre går fortfarande på bete och det är lite meckigt om jag ska ska först få henne att torka för att rida henne i detta spöregn. Jag tappar lite lust. Samtidigt som jag verkligen vill komma igång.
Jag ska ju "herregud" vara med på KM den 11 sept. Jag har ju varit duktig att, i vanlig ordning, sätta lite extra press på mig själv genom att säga att jag ska vara med i Combo. Vilket innebär både dressyr OCH hoppning (hoppning valfri höjd från 50cm för att alla ska våga vara med eller lägst den höjd man tävlat på). Men för att ta oss dit måste jag ju börja träna. Jag vill att Varre ska kunna gå kvar ute så länge som möjligt (snacka om helomvändning). Samtidigt vill jag kunna rida, men ska det hålla på så här och regna resten av sommaren så är det ganska opraktiskt att låta henne gå kvar ute. Zandra kom med på Jenny-kurs så hon plockar hem Didden nu (idag?) för igångsättning.

                 
                  (veckans sämsta bild på Varre ;) )

Kommentarer
Postat av: Anna kommenterar...

Jösses Amalia!... haha... Jag hann väl inte mer än publicera inlägget så visar sig solen :D... Me Like!

2010-08-04 @ 14:55:50
Postat av: Daniel

Ush om det ens regnade karar!! Då skulle jag va nöjd!!

2010-08-04 @ 15:18:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Men du, här har faktiskt solen skinit idag. Inte en droppe regn. Hoppas det håller i sig över helgen. Jag ska ta ledigt i morgon :-)

Kram,

Eva

2010-08-05 @ 20:28:30
Postat av: Susanne P

Igår hade vi sommarens första och enda skyfall, det regnade hela dagen. Jag hörde att det visst kom över 55 mm regn! Men idag sken solen och det var varmt och skönt.

2010-08-05 @ 22:24:36
URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0